arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

سيف: پرونده 6500 ميليارد توماني ربطي به دولت فعلي ندارد

گفت و گوي ويژه خبري يکشنبه شب، به موضوع پرونده معوقه 6500 ميليارد توماني اختصاص داشت که طي آن ابعاد جديدي از اين پرونده مطرح شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفت و گوي ويژه خبري يکشنبه شب، به موضوع پرونده معوقه 6500 ميليارد توماني اختصاص داشت که طي آن ابعاد جديدي از اين پرونده مطرح شد .نکته مهم صحبت هاي دادستان کل کشور بود که به صراحت از همکاري ضعيف بانک ها با قوه قضائيه براي وصول معوقات گلايه کرد و گفت: بانک ها جز در موارد انگشت شمار براي وصول معوقات مدعي نمي شوند.

به گزارش انتخاب ، در برنامه گفت وگوي ويژه خبري يکشنبه شب دادستان کل کشور با اشاره به فهرست 575 نفره اي که از طرف بانک مرکزي به قوه قضائيه داده شده است،گفت: اين فهرست به دادستان تهران ارجاع شد و ايشان هم در جلسات مختلف اعلام کرد که تنها يک ليست کفايت نمي کند بلکه بايد جزئياتي از جمله ميزان عقب افتادگي، ميزان وثيقه، ميزان وصول طلب و مانند آن نيز ذکر شود.

رئيسي گفت: آنچه مشخص است اين است که بانک ها براي وصول معوقات مدعي نمي شوند مگر در چند مورد انگشت شمار و اين مدعي نشدن مشکلات متعددي به دنبال دارد.در ادامه برنامه معاون نظارتي بانک مرکزي نيز درباره وام 6500 ميليارد توماني گفت: شايد زمان دريافت اين تسهيلات در 8 يا 9 سال قبل، وثيقه دريافت شده کافي بوده ولي با گذشت زمان و انباشت بدهي وثيقه آن زمان با رقم کنوني تناسب نداشته باشد.

 در همين حال رييس کل بانک مرکزي گفت: پرونده 6500 ميليارد توماني که در رسانه ها با افعال مضارع به دولت کنوني نسبت داده مي شود، صورتهاي بانکي است که به نادرستي قضاوت مي شود و اين به تنزل در بازار سرمايه منجر مي شود.

سيف در همايش فعالان بازار اقتصادي با انتقاد از قضاوت هاي بي انصافانه اي که درباره صورتهاي بانکي و مطالبات معوق نسبت به بانک مرکزي مي شود گفت: درباره مطالبات معوق از زمان پرداخت تا زمان وصول معوق سه تا چهار سال مي گذرد و هيچ مطالبات معوقي در طول يک سال و نيم گذشته نبوده که بانک مرکزي موظف به وصول آن نشده باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان