arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

کسادي و بي‌رونقي در بازار خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس اتحاديه دارندگان نمايشگاه و فروشندگان اتومبيل گفت: بازار خريد و فروش خودرو در مقايسه با سال گذشته رونقي ندارد و مردم تمايلي به خريد ندارند که يکي از دلايل آن در مورد خودروهاي وارداتي، نبود قيمت‌گذاري نهايي و ثابت است.

غلامحسين قاسميان اظهار کرد: به دليل مباحث و اتفاقاتي که در مورد نحوه قيمت‌گذاري خودروهاي وارداتي به وجود آمد، بازار خريد اين نوع خودروها با کسادي مواجه شد و مردم منتظر تعيين قيمت و ثبات در اين بازار هستند و فعلا خريد نمي کنند.

سانتافه در صدر تقاضاي خريد خودروهاي وارداتي
وي با بيان اينکه در حال حاضر خودروهايي با قيمت پايين مثل پرايد و پس از آن سمند،پژو 405 و 206 در مقايسه با ديگر خودورها تقاضا دارند، گفت: در ميان خودروهاي وارداتي بيشترين تقاضاي خريد مربوط به سانتافه است.

قاسميان همچنين در پاسخ به اين سوال که عليرغم غيرقانوني بودن پارک خودروهاي نمايشگاه‌ در حاشيه خيابان‌ها و کوچه‌ها، هنوز در برخي خيابان‌ها و کوچه‌ها خودروهاي نمايشگاه‌ها پارک مي‌شوند، گفت: چندين بار به مالکان اين صنوف نسبت به برطرف کردن سد معبر هشدار داده ايم و بنرهاي اطلاع‌رساني نصب و بروشورهايي نيز ميان صنوف توزيع شده است تا نسبت به برطرف کردن سد معبر در خيابان‌ها و پياده‌روها اقدام کنند و اگر موردي در اين زمينه ديده شود، برخورد قانوني خواهيم کرد.

رييس اتحاديه دارندگان نمايشگاه و فروشندگان اتومبيل در بخشي از سخنان خود گفت: کارخانه‌ها و نمايندگي‌هاي اتومبيل ماليات هشت درصد را از خريداران دريافت مي‌کنند و اين در حالي است که نمايشگاه‌داران اين ماليات را از مردم دريافت نمي‌کنند، چون تعداد خريداران آن‌ها کاهش مي‌يابد و مردم به مغازه‌هايي مي‌روند که قيمت کمتري داشته باشند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان