arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

‌امام جمعه قم:‌ ‌تیم مذاکره کننده با عزت و قدرت از نظام دفاع کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خطیب جمعه قم گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان با عزت و قدرت در برابر دشمنان زیاده خواه، مغرور و مستکبر از منافع کشور دفاع کرده است و امیدواریم موفق باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، در مورد پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گفت: این دستاوردها با توسل به اهل بیت(ع) و اعتماد به نیروهای درونی و رشد دانش هسته‌ای حاصل شده و بر همین اساس قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز تجدیدنظر در رویکرد خود ندیده‌اند و حاضر به مذاکرات شدند.

وی افزود: آنها می‌خواهند با لغو محدود تحریم‌های ظالمانه امتیازات بیشتری بگیرند، اما تیم مذاکره‌کننده ایران به صراحت اعلام کرده‌ است که باید همه تحریم‌ها به صورت همزمان برداشته شود، ولی تیم مذاکره کننده با عزت و قدرت در برابر دشمنان زیاده خواه و مستکبر از منافع کشورمان دفاع می‌کنند‌.

وی پیرامون حضور نخست وزیر اسرائیل در امریکا نیز اظهارکرد: نتانیاهو صرفا به دعوت از مجلس نمایندگان و حتی بدون موافقت دولت آمریکا و کاخ سفید وارد آمریکا می‌شود، ورود این مهمان شرور و ناخوانده و منفور بدون هماهنگی به معنای بی اعتمادی به کشوری بوده که تاکنون بیشترین حمایت‌ها را از رژیم صهیونیستی کرده است.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: این در حالی است که هیچ مهمانی از دولت در این سخنرانی حضور نداشت و 60 نماینده از حزب دموکرات هم سخنرانی آن را تحریم کردند، البته این نشان دهنده دست برداشتن آمریکا از رژیم صهیونیستی نیست، اما نشان می‌دهد آمریکا از دست رژیم صهیونیستی خسته شده است‌.

وی ادامه داد:نتانیاهو گفته است ایران همین امروز که تحریم است و توافقی هم حاصل نشده کنترل چهار پایتخت عربی را در اختیار دارد وای به روزی که تحریم ها هم برداشته شود و توافقی حاصل شود همچننی وی در نطق خود گفت که آیت‌الله خامنه‌ای با استفاده از تکنولوژی جدید این پیام را منتشر کرده که اسرائیل باید نابود شود.

وی همچنین با اشاره به ایستادگی ملت ایران در طول انقلاب اسلامی افزود: اینکه ملت ایران با پیروزی انقلاب و تداوم آن بعد از 36 سال بدون اتکا به قدرت‌های جهانی و علی رغم این همه توطئه‌ها و تحریم‌ها و تهدید‌ها و تحمیل جنگ و تداوم خصومت‌ها تا کنون همچنان بر روی پای خود و در مقابل قدرت‌های جهانی ایستاده است، نشان دهنده حقانیت این نهضت محمدی، علوی و فاطمی است.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: غرب تاکنون بیش از هر ابزار و اهرمی همانند تحریم از ابتدای انقلاب در جهت اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده، ولی تجربه نشان داده که استفاده از این ابزار کهنه و ناکارآمد در مورد جمهوری اسلامی نه تنها موجب بازدارندگی نشده، بلکه ایجاد این تنگناها ملت ایران را در رسیدن به قله‌ها مصمم‌تر کرده است.

وی در بخش پایانی از سخنان خود در مورد 15 اسفند روز درختکاری گفت: وظیفه مهم مردم و مسئولان و دولتمردان ممانعت از قطع درختان به خصوص درختان مثمر است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان