arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

برنامه اقتصادی چادرملو برای سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد ميزان توليد کنسانتره سنگآھن شرکتھای بزرگ کشور طی 10 ماھه امسال، 6 درصد افزایش یافت. 5 شرکت سنگ آھن (چادرملو، گل گھر، مرکزی، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورميانه و سنگان) از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال، 21 ميليون و323 ھزار و 134 تن کنسانتره توليد کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 20 ميليون و 100 ھزار و 849 تن بود.

محمود نوریان مدیر عامل چادرملو در خصوص افزایش 6 درصدی توليد کنسانتره سنگ آھن در دوره 10 ماھه ابتدای فروردین تا پایان دی ماه توسط 5 شرکت به خبرنگار بورس 24 گفت: توليد چادر ملو نسبت به سال گذشته تغيير چندانی نکرده است. دليل این موضوع شرایط بد اقتصادی و مبالغ زیادی است که بابت بھرهمالکانه پرداخت می شود.

مدیرعامل کچاد بھره مالکانه، کاھش قيمت سنگ آھن و کاھش تقاضای این محصول را از مھمترین عوامل وضعيت کنونی کچاد دانست. او گفت: در حال حاضر بھره مالکانه را به 25 درصد کاھش داده اند که البته ھنوز قطعی نشده است و اجرایی شدن آن نياز به زمان دارد. ما در تلاش برای کاھش بھره مالکانه تا 10 الی15 درصد ھستيم.

نوریان در رابطه با برنامه سال آینده گفت: در سال آینده توليد فولاد را در برنامه خود داریم و با توجه به این که قيمت سنگ آھن درصدی از شمش فولاد است و قيمت این دو با یکدیگر ارتباط مستقيم دارد ، چنانچه کارھای عمرانی رونق پيدا کند و فولاد به قيمت واقعی خودش برسد اوضاع شرکت ھای فولاد و معادن فولاد بھتر خواھد شد.
نظرات بینندگان