arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

تولید چادرملو به 10.5 میلیون تن کنسانتره رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تولید چادرملو در سال جاری به ۱۰.۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن رسید که ۴۵ درصد سهم تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نوریان در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص اظهارنظر دیوان عدالت اداری در خصوص معدن چادرملو گفت: طبق قانون در انتقال پروانه معدن چادرملو به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی رعایت نشده است، اما به دلیل اینکه قانون این موضوع را مورد تاکید قرار داده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است، ما نیز از آن تمکین می کنیم.

مدیرعامل چادرملو افزود: امسال چادرملو ۱۰.۵ میلیون تن کنسانتره تولید کرد که ۴۵ درصد سهم تولید این محصول را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه برای توسعه فعالیت های این معدن در کنار تولید کنسانتره، ۳.۴ میلیون تن گندله تولید خواهیم کرد و به زودی با شروع فاز دو گندله‌سازی چادرملو ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه فاز ۳ این طرح را نیز در حال مذاکره داریم که به زودی قراردادهای آن منعقد خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین تولید ۸۰۰ هزار تن فولاد در سایت اردکان نیز صورت خواهد گرفت و در ۶ ماه ابتدای سال آینده کارخانه فولاد با ظرفیت یک‌میلیون تن را راه اندازی خواهیم کرد که این قابلیت ارتقاء به تولید ۱.۳ میلیون تنی را دارد.

نوریان خاطر نشان کرد: کارخانه فولاد به روش هات‌شارژ تولید خواهد کرد که ۳۵ درصد ذخیره‌سازی انرژی را صورت می دهد.

همچنین فرشاد، رئیس انجمن آهن و فولاد نیز در خصوص تغییرات قیمت فولاد در بازارهای جهانی گفت: تغییرات قیمت و سرمایه گذاری در آهن و فولاد در دنیا همواره با روند روبه رشدی مواجه بوده و با توسعه تکنولوژی و تنوع آهن وفولاد در دنیا مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در ۵۰ سال اخیر همواره در زمینه سرمایه‌گذاری آهن و فولاد با رشد مواجه بودیم، اگرچه هم‌اکنون روند نزولی قیمت ها را شاهد هستیم.

رئیس انجمن آهن و فولاد از برگزاری سمپوزیوم آهن و فولاد پنجم و ششم اسفند ماه در یزد خبر داد و گفت: ارائه دستاوردهای صنعتی و معدنی شرکت های فولادی در دستور کار قرار گرفته است.
نظرات بینندگان