arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۲۷
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
در تجمع اعتراضی برای لغو کنسرت ها چه گذشت؟

سالار عقیلی: در حین کنسرت، همسرم با ناراحتی از صحنه پایین رفت ، به مسئولان گفتم شما آبروی مرا بردید / می‌خواستم کنسرت را قطع کنم، اما 1200 نفر بلیط خریده بودند

وی که به‌تازگی کنسرتی در شهرستان طرقبه داشته است‌، گفت: ما قرار بود کنسرتی در مشهد داشته باشیم که البته تا دو روز پیش از آن نمی‌دانستیم این کنسرت لغو می‌شود یا نه. پیش از آن، اجرایی در بجنورد برگزار کردیم و پس از آن مسوولان گفتند احتمالا کنسرت طرقبه لغو خواهد شد. بعد گفتند کنسرت برگزار می‌شود، اما نوازنده زن نمی‌تواند روی صحنه بیاید. من هم به همسرم که نوازنده است، گفتم که به تهران برگردد؛ اما او ترجیح داد کنار من بماند تا کنسرت را تماشا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جمعی از فعالان حوزه‌ی موسیقی شامگاه گذشته در مقابل خانه موسیقی تجمع کردند و نسبت به اقدامات اخیر درباره‌ی لغو کنسرت‌ها و ایجاد محدودیت برای برخی نوازندگان اعتراض کردند.

به گزارش «انتخاب»؛ رییس هیئت مدیره خانه موسیقی در این تجمع، اظهار کرد: در مدت اخیر، اتفاقاتی افتاده که نشأت‌گرفته از راه و اندیشه‌ای خاص است و ممکن است تداوم یابد‌. ما باید در خانه موسیقی به‌عنوان یک نهاد مدنی، جلوی این اقدام را بگیریم.

محمد سریر با بیان این‌که خانه موسیقی 16 هزار عضو دارد، افزود: یکی از مشکلات ما، حقوق مولفین و مصنفین است که در این سا‌ل‌ها با مشکل روبه‌رو بوده است. کپی‌رایت در همه کشورها وجود دارد و باعث می‌شود حق هنرمند نه‌تنها در کشور خودش، بلکه در همه دنیا حفظ شود.

سپس مدیرعامل خانه موسیقی پشت تریبون رفت و در سخنانی گفت: اعضای خانه موسیقی امروز برای یک درد مشترک گردهم جمع شده‌اند تا خواسته‌های خود را بیان کنند. متأسفانه امروز مصیبت‌هایی را تجربه می‌کنیم که در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم با آغاز دولت «تدبیر و امید» موسیقی‌دان‌ها این‌گونه دچار یأس وناامیدی شوند.

حمیدرضا نوربخش با بیان این‌که خانه موسیقی هیچ مشکلی با دولت ندارد، افزود: رفتارها تا جایی پیش رفته که دیگر به جامعه موسیقی توهین می‌کنند. هر کسی به خودش اجازه می‌دهد هرچه می‌خواهد بگوید. این دل ما را به درد آورده است، ما یک خانواده‌ی 15 هزار نفری هستیم و کسی حق ندارد به ما توهین کند.

او ادامه داد: ما جامعه‌ای خدمت‌گزار و سازنده بوده‌ایم و حتی از شروع انقلاب اسلامی نیز حضور جدی داشته‌ایم. هر وقت بخواهند یاد و خاطره انقلاب اسلامی را زنده کنند مگر از چیزی به‌جز موسیقی استفاده می‌کنند. حضور موسیقی در همه عرصه‌ها چشمگیر است. پس چطور اینقدر راحت به این جامعه توهین می‌کنند و می‌گویند موسیقی در هر شکلش مطرب‌بازی است، آیا جامعه موسیقی این توهین را تحمل می‌کند؟

مدیرعامل خانه موسیقی بخش دیگری از سخنانش را به موضوع تعطیلی موسیقی در فرهنگسرای تهران اختصاص داد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و باید بیش از همیشه خانه موسیقی را خانه خودمان بدانیم. از زمانی که بحث تعطیلی موسیقی در فرهنگسراها مطرح شد، ما پیگیری کردیم و جلساتی گذاشتیم و‌ آن‌ها فقط به ما وعده‌های توخالی دادند.

وی افزود: فهمیدیم که عمدی در کار است و می‌خواهند بنای موسیقی را از این شهر بکنند، اما ما این اجازه را نخواهیم داد. خوشبختانه آقای مختاباد که در شورای شهر است، اعلام موضع کرد و ما هم به‌طور جدی از او می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کند. موسیقی از فرهنگ جدا نمی‌شود و بدنه اصلی آن است.

او همچنین اظهار کرد: مگر می‌شود فرهنگسرا وجود داشته باشد، اما موسیقی در آن تدریس نشود. دلیل خودشان این بود که می‌گفتند نمی‌خواهیم با آموزشگاه‌های آزاد رقابت کنیم. پس چطور کلاس‌های سینما و آشپزی‌ را تعطیل نمی‌کنند، مگر آن‌ها آموزشگاه آزاد ندارند؟

وی با بیان این‌که در این راستا خانه موسیقی نامه‌ای را به شهردار تهران نوشت، گفت: همه ما می‌دانیم قضیه‌ی بگیر و ببند در موسیقی، از جاهایی شروع شد و اول از حضور بانوان نوازنده روی صحنه خودداری کردند که هیچ وجهه‌ی قانونی ندارد. مگر می‌شود که در مملکتی، زنان حق آموزش موسیقی داشته باشند، اما حق اجرا نداشته باشند. این یک بام و دو هوا چه توجیهی دارد؟

نوربخش افزود: این موضوع اول به دو استان مربوط بود و حالا 12 استان از حضور بانوان روی صحنه جلوگیری می‌کنند. متأسفانه اخیرا دو اتفاق تلخ را در خراسان رضوی تجربه کردیم؛ یکی این‌که حریر شریعت‌زاده را از روی صحنه پایین آوردند و دوم این‌که کنسرت علیرضا قربانی را لغو کردند؛ اما اوج فاجعه آنجا بود که به ساحت موسیقی توهین کردند.

این خواننده‌ی موسیقی سنتی اظهار کرد: با هر کسی درباره این سخنان توهین‌آمیز صحبت می‌کردم، شگفت‌زده می‌شد و می‌گفت چطور یک مسوول پشت تریبون به موسیقی‌دانان توهین می‌کند. این مسأله نیاز به اعلام موضع دارد و در بخش‌هایی هم مشمول پیگرد قانونی است. اگر برنامه‌ای طی یک مجوز قانونی لغو می‌شود‌، چه کسی درباره آن پاسخگو است؟ اینجا یک خسارت معنوی و یک خسارت مادی وارد شده است و فکر می‌کنم برخوردی که با آقای قربانی شد، می‌تواند پیگرد قانونی شود.

سپس سالار عقیلی که به‌تازگی کنسرتی در شهرستان طرقبه داشته است‌، گفت: ما قرار بود کنسرتی در مشهد داشته باشیم که البته تا دو روز پیش از آن نمی‌دانستیم این کنسرت لغو می‌شود یا نه. پیش از آن، اجرایی در بجنورد برگزار کردیم و پس از آن مسوولان گفتند احتمالا کنسرت طرقبه لغو خواهد شد. بعد گفتند کنسرت برگزار می‌شود، اما نوازنده زن نمی‌تواند روی صحنه بیاید. من هم به همسرم که نوازنده است، گفتم که به تهران برگردد؛ اما او ترجیح داد کنار من بماند تا کنسرت را تماشا کند.

او افزود: قبل از آغاز کنسرت به ما اعلام شد که برای نوازنده زن مجوز گرفتیم. سرانجام آن شب روی صحنه رفتیم و من تصنیف اول را خواندم. در حال اجرای ساز و آواز بودیم که یک دیدم همسرم از صحنه پایین می‌رود. نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده و بعد از کنسرت خیلی ناراحت بودم. به مسوولان گفتم که شما آبروی من را بردید، در رسانه‌ها مطرح شده بود که سالار عقیلی باید کنسرتش را لغو می‌کرد؛ اما می‌خواهم بگویم آن لحظه تصمیم‌گیری برایم سخت بود. هزار و دویست نفر بلیت خریده بودند، شاید هم من اشتباه کردم که کنسرت را ادامه دادم؛ اما واقعا نمی‌دانستم باید چه کار کنم. با این حال، اگر این اتفاق دوباره تکرار شود، کنسرت را قطع خواهم کرد.

سپس حریر شریعت‌زاده که در همان اجرا از روی صحنه پایین آمده بود‌، در توضیح جزییات آن شب گفت: من چندبار از زن بودنم احساس حقارت کردم؛ اما آن شب در مشهد خیلی غمگین شدم و از خودم می‌پرسیدم که چرا باید این اتفاق بیفتد. من با وقار به روی صحنه رفتم. آنجا من فقط ساز می‌زنم و در موسیقی غرق می‌شوم.

پس از صحبت‌های شریعت‌زاده، عبدالحسین مختاباد نیز گفت: یک زمانی بود که دولت با موسیقی مخالفت می‌کرد؛ اما حالا دولت با ما است. هنرمندان هم باید کنار هم باشند و به صنف خودشان احترام بگذارند.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: آن‌هایی که کنسرت‌ها را برهم می‌زنند ما به تفکرشان احترام می‌گذاریم؛ اما برای‌شان کارت دعوت نفرستادیم که به کنسرت بیایند. ما کار خودمان را می‌کنیم آن‌ها هم کار خودشان را بکنند.

مختاباد تصریح کرد: این رفتارها کارهای حساب‌شده‌ی سیاسی است و من از سیاسیون خواهش می‌کنم که ما را رها کنید در این رنج بی‌حساب.

وی افزود: صاحبان تفکرات این‌چنینی حق ندارند تفکرشان را به ما تحمیل کنند. چنین رفتارهایی تازیانه زدن بر دریا است و خودشان خسته می‌شوند.

سپس مشاور حقوقی خانه موسیقی در سخنانی گفت: گاهی در بعضی جلسات مجبوریم درباره‌ی مسائلی توضیح دهیم که در هزاره سوم قابل توجیه نیست. یعنی در جامعه‌ای مجوز صادر می‌شود که این مجوز از سوی مراکز دارای صلاحیت تأیید شده و آن وقت یک نفر می‌آید و زیر همه‌چیز می‌زند. یعنی مثل قدیم است که هر کسی زورش بیشتر باشد، کارش پیش می‌رود.

رضوانی راد گفت: متأسفانه رادیو آوا،‌ آوار دیگری بر سر جامعه موسیقی خراب کرد که همه کارها را بدون اجازه پخش می‌کند و دیگر کارد را به استخوان جامعه هنری رسانده است.

او افزود: نکته دیگر این‌که خانه موسیقی با داشتن 15 هزار عضو، توانایی اقدام جمعی را دارد.

سپس علیرضا قربانی که به‌تازگی دو کنسرتش به‌شکل پی‌درپی لغو شده است، گفت: این نوع رفتارها درد مشترکی است که جامعه فرهنگ را دربر گرفته و این فقط مشمول موسیقی نیست. کتاب‌ها هم ممیزی می‌شوند و برای فیلم‌های جشنواره، اتفاقاتی می‌افتد. موسیقی هم به‌دلیل برخی مشکلات، مظلومانه تحت فشار است. امروز بیش از هر وقت دیگری نیاز داریم پشت هم باشیم.

این خواننده درباره لغو کنسرتش در مشهد توضیح داد: برای کنسرت مشهد، رپرتوآری را انتخاب کردیم که با حال و هوای این شهر تناسب داشته باشد و اجرای‌مان جنبه عرفانی داشت. با این حال، من از نظر حقوقی و قانونی حق خودم می‌دانم که این موضوع را پیگیری کنم.

او تصریح کرد: متأسفانه این روزها عده‌ای نمی‌خواهند به قانون تن دهند.

سپس فردین خلعتبری درباره‌ی اظهارات یکی از مسوولان، گفت: گفته‌اند ما مطرب هستیم؛ دلم می‌خواهد امروز این را بگویم، اگر کاری که قربانی می‌کند مطربی است، پس مطربی خوب است و من هم یک مطرب هستم. اگر امروز به علیرضا قربانی توهین می‌شود، در واقع به من و اساتید من توهین شده است. خانه موسیقی و همه‌ی 16 هزار عضو این خانه باید اعتراض‌شان را بیان کنند.

او اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم همه این اعضا در یک سالن رسمی مثل وزارت کشور گرد هم بیایند و اعتراض‌شان را بیان کنند. البته حرکت اعتراضی ما اساسا سیاسی نیست و یک حرکت کاملا قانون‌مدار است که تنها هدفش پیگیری مطالبات قانونی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۴۱
غیر قابل انتشار: ۹۲
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
21
464
من هم از اين حركت حمايت ميكنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دنبال چی هستیم؟!
مگر این فرهنگ حیا ارزان به دست آمده که با نوازنده های خانم و ...بخواهیم بخاطر ناراحتی این و آن از دستش بدیم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
جناب دکتر روحانی ! شما در صحبت های پیش از انتخابات 92 در سالن مجموعه ی شیرودی گفتید که جلوی خودسرها رو خواهید گرفت .... یادتون هست؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
فرهنگی که بخواهد به نوازندگی یک زن (یک انسان)از بین برود،بهتر که برود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
25
439
اقاي روحاني تحويل بگيريد
گوشمون از شعار پر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
صدهزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخواست
عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد
معلم بازنسسته
| United States |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
به روحانی چه ربطی دارد؟
سالار عقیلی را که تا همین چند سال پیش کسی نمیشناخت . ایشان در غیاب و غیبت استاد از نردبان قهر صدا و سیما با استاد شجریان بالا رفته و با تقلید از صدای استاد به اینجا رسیده و فکر کرده چون صدا و سیما حامی او بوده میتواند همه چیز را دور بزند .

خب نباید نوازنده زن میاوردی . دیگه طلبکاری ندارد که.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
توی متن نوشته "س از صحبت‌های شریعت‌زاده، عبدالحسین مختاباد نیز گفت: یک زمانی بود که دولت با موسیقی مخالفت می‌کرد؛ اما حالا دولت با ما است. "
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
حتما میگند که کار دولت نبوده ... به دولت ربط نداشته ...
ناشناس
| Romania |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
جناب معلم بازنشسته حالا چون استاد هست دیگه کسی نباید موسیقی سنتی کار کنه یا حرف بزنه یا حتی نفس بکشه؟ اقای عقیلی با صدا و حنجره و کارهای ملی زیبایشان بالا امده اند. ان زن هم خانم اقای عقیلی و نوازنده زبر دستی هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
واکنش روحانی: شعارهای انتخاباتی از یادم نرفته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
18
481
شما خانواده 15000 نفری نیستید، شما مور توجه یک خانواده 60.000.000 نفری هستید . من خودم زیاد اهل کنسرت نیستم ولی این اتفاق نوهین به جامعه و فهم یک ملت است . امیدوارم حداقل از فرهنگ این ملت موسیقی باقی بماند و آرزوی سربلندی جامعه هنری از هنرجویان تازه کار و هنرمندان زیرزمینی تا برجسته ترین اساتید را دارم
اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
16
321
اعتراض حق شماست و ما هم از شما حمایت میکنیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
13
278
اگه موسیقی حرامه صریح و شفاف اعلام کنن حرامه تا این نوازنده ها و موزیسین های فلک زده برن دنبال یه کاروکاسبی دیگه...اگه حرام نیست پس چرا انقدر این بنده خداها رو اذیت میکنن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
16
221
چنین رفتارهایی تازیانه زدن بر دریا است و خودشان خسته می‌شوند.
اينها ميخواهند مردم از روحاني نا اميد شوند.
ولي اين آرزو اشتباه است
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
آخه روحانی چه گلی به سر هنرمندان و کلا فرهنگ این مملکت زده توی 2سال ریاست جمهوریش؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
13
275
شما 16 هزار نفر نیستید شما 70 میلیون هستید ما همه با شماییم
علي محلاتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
7
164
درودبرتمامي دلسوختگان اين سرزمين كه با نواي ني ،زخمه ي تار و ضرب تنبك و آواي شرقي فرياد ميزنند هنر اصيل كهن ديار ايران وعدالت و آزادگي مردمان اين زادبوم را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
7
143
مولانا خداوندگار عشق و عرفان

مطرب مهتاب رو آنچه شنیدی بگو
ما همگان محرمیم هر چه بدیدی بگو

در میان اندیشمندان و شاعران بزرگ ایرانی بزرگ مردی چون مولانا را دوست دار موسیقی پر طرب و آسمانی نیافتم ...
بنيامين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
14
94
چشم آقاي روحاني روشن!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
8
110
شما یه کار بکنید, مگر نوروز نیست مگر نمیگویید درد فرهنگ و هنر دارید که باید همه باید داشته باشیم, آقایان خواننده و نوازنده از کلاس خود کمی بزنند, در تعطیلات نوروز یکی دوبار در پارکهای بزرگ تهران دو سه نفری, عصرها که مردم برای تفریح میایند بدون اطلاع قبلی یکی دوقطعه تمرینی اجرا کنند. اینطوری نه تنها مخالفان هنر شکست بدی میخورند بلکه صدها هزار نفر به علاقه مندان شما هم اضافه میشود و عامه مردم از هنر اصیل بهره مند میشوند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
7
125
چرا شما فکر می کنید 16000 تن هستید همه ما که به موسیقی علاقمند هستیم هم حساب کنید .
مجیدکازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
7
131
اگرشماهنرمندان راست میگیدصداسیماراتحریم کنید
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
موسیقی دانان عزیز در حمایت از عزیزانی که مورد توهین قرار گرفته اند، صدا و سیما را تحریم کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
احسنت ! ما هم همینو میگیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
دوست عزیز صداوسیما خودش عملا همه اینا رو تحریم کرده و بدون مجوز هم همه آهنگهاشون رو پخش میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
66
قبول حقیقت ونفی باورهای غلط بسیار مشکل وحتی غیر ممکن است . چطور می توان به یک بت پرست گفت ادم نباید چوب دست ساز خود را پرستش کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
5
105
مگرموسیقی حرام است
پیش امام که موسیقی زنده پخش میشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
86
هنر خوار شد جادویی ارجمند نهان راستی آشکارا گزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
واقعا درست گفتید
یه بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
4
71
اهالی موسیقی با عدم برگزاری کنسرت استاد به نام و پر آوازه و بین المللی موسیقی ایران استاد محمد رضا شجریان ،در ایران آشنا نیستند و هنوز برایشان درس عبرت نشده و گاهآ خودشان را ایرانی تر میدانند از همچون کسی که برای موسیقی و شناخت آن به جهان همه کار انجام میدهد . و هنوز نمیدانند که موسیقی را برای چه کسانی اجرا کنند. و متاسفم از این بابت که برای این هنر ارزشی قائل نمی شوند.....
کوروش بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
4
47
خیلی متاسفم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
44
باید در جامعه متمدن اسلامی هرکس هر عقیده ای دارد محترم شمرده شود کسانی که کنسرت و موسیقی دوس ندارند خوب نه کنسرت نروند و نه موسیقی گوش نکنند چرا می خواهند با زور و به اجبار مردم را از عقایدشان دور کنند واقعا جای تاسف دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
145
7
در مملکت اسلامی جایی برای این کارها نیست
پاسخ ها
sam
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
تو چه کاره ای ؟مردم خودشون درک و فهم دارن به
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
چه طور تو شروع انقلاب جلو امام گروه سرود سرود اجرا می کرد چه طور موسیقی حماسی پخش می شد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
6
48
دولت هیچ کارست؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
5
62
قصد بي احترامي به دولت روحاني را دارند
وگرنه در دولت گذشته اينهمه كنسرت وفيلمهاي سخيف ا صلا لغو نميشد ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
63
سالار عقيلي افتخار ايران است وهمسرشون مورد احترام
و شرم اور است كه براي اعتقاد جناحي شون از اين ها به عنوان ابزار استفاده كنند
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
56
مرغ سحر ناله سر کن. داغ مرا تازه تر کن. اگه موسیقی سنتی و ایرانی هم از این مردم بگیرن سایه بی هویتی بیش از پیش بر سر مردم افکنده میشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
5
46
درد این روزهای مردم برخورد با موسیقی نیست که از مسئولان مطالبه داشته باشند. درد این روزهای مردم مشکلات اقتصادی، بیکاری جوانان شان، گرانی، تورم و بی احترامی از سوی بعضی از آقایان است. به شما مخلفان موسیقی پیشنهاد می کنم که به شعور ده ها میلیون ایرانی توهین نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
4
احسنت به جامعه هنری
تمام مردم دوستدار و حامی شما هستند
تمام این فشارها و آزار هنرمندان هدفش نا امید کردن مردم و هنرمندان از دولت روحانی است و باید بگم که الحق هنرمندان ما انسانهای فهیم و آگاهی هستند و این توطئه ها را می فهمند
آوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
2
ما هم متاسفیم ولی از شنیدن آوای خوش ناگزیر و ناگریز هستیم
از کجا می اید این آوای دوست ؟! تکلیف ما با موسیقی روشن است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
7
پیشنهاد میکنم تمام اهالی موسیقی طوماری تهیه کنند و از صدا و سیما بخواهند که دیگر از موسیقی و صدای آنها استفاده نشود.مگر اینکه این گروه دست از این رفتارهای توهین آمیز بردارند.اگر برای طرفداران و مردم علاقه مند به موسیقی احترام قائلند خواهشمندیم که این کار را انجام دهند .
آقای سالار عقیلی یکی از بزرگان موسیقی این کشور هستند ..چطور وقتی تصویر و موسیقی ایشان برای برنامه های مورد نظر صدا و سیما پخش میگردد اشکالی ندارد ولی اکنون چنین برخورد زشتی با ایشان میشود؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
14
کارهای جناب آقای حامد زمانی که از صدا و سیما پخش می شود، مطربی نیست؟؟؟؟!!!!
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
4
من کم کم داشتم هویت ایرانیم را فراموش میکردم که چند سال پیش فیلم کنسرت موسی و شبان پروازهمای در والت دیسنی هال لس آنجلس و همچنین آهنگ وطنم و نام جاوید وطن از سالار عقیلی و گروه ارکستر ملل رو شنیدم و با کلی گریه و اشک ریختن دنیام عوض شد . اونایی که با موسیقی آشنا هستند این تأثیرات رو بهتر درک میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
6
مشکل ممکلت همین موسیقی خصوصا از نوع سنتی است!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
5
با سلام
فکرکنم دکتر روحانی فراموش کردن که میگفتن من شجریان گوش میدم. واقعا چقدر احترام میگذارن .تاسف آوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
7
درود بر اهالی موسیقی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
6
بهترین حرفو جناب آقای مختاباد زدند:ما را رها کنید در این رنج بی حساب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
3
منظورشان سنگ اندازي در كار دولت تدبير و اميد است تا مردم را نااميد و مأيوس كنند. ما از شما عزيزان موسيقي دان حمايت مي كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
8
طفلک ما مشهدیها. مثلا بهترین خواننده ایران مشهدیه ولی بیچاره نمیتونه تو شهر خودش برنامه ای داشته باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
6
اینا فقط میخوان دولتو بد نام کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
12
بنده طلبه هستم و شاید با بعضی کنسرت ها موافق نباشم. ولی انصافا تاکید می کنم انصافا به هم زدن کنسرت یک خواننده که کلی بلیط فروخته حرام شرعی است. چون حق الناس است.
مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
9
لطفا خسته نشید. تا چند سال قبل فکر برگزاری کنسرت در جایی مثل طرقبه در اطراف مشهد رو هم نمی شد کرد. اما الان این اتفاق افتاده. ما جوانان مشهد و شهرهای اطرافش برای رفع این تبعیض و ستم، امیدمون به شما موسیقی دان هاست.
صفا صمیمیت صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
7
خواهش می کنم موسیقی دانان اعتراض خود را بصورت قانونی و جدی ادامه دهند .
در افشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
27
1
موسیقی حرام است
على
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
5
ما به همه استادان واهالى موسىقى اىرانى افتخار مىکنىم و براىشان ارزوى سلامتى دارىم. منتقد منطقى حرف مىزند توهىن نمىکند.
مرتضی
|
United States
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
3
8
کلا اگر طوری باشد که خوشت بیاید حرام است.وسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
2
5
نمیگذارند دولت تدبیر و امید کارش را انجام دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
11
بابا جان اگه موسيقي حرام اين سودهايي كه بانكها ميگيرن حلال ؟
مازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
3
جناب آقای مختاباد همانطور که انتظار دارید سیاسیون دست از سر هنر بردارند بهتر از شما و ورزشکاران هم دست از سر سیاست بردارید تا مملکت ما آبادتر گردد . البته من با لغو موسیقی ابدا موافق نیستم و امیدوارم روزی گروه رولینگ استونز هم بتواند در ایران برنامه اجرا کند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
3
افرادیکه دائما از التزام به قانون دم می زنند چرا خوشان قانون شکنی می کنند؟
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
1
کار زشتی است
امیدواریم با درایت وقاطعیت مسئولین حل شود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
2
مردم خودشون بهتر میدونن چی واسشون خوبه و چطور با خدای خودشون ارتباط برقرار کنن....
شک ندارم خیلی طول نمیکشه که همه چی بر وفق مراد مردم بشه...
حق باعلیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
4
خدایی برای ما که دارای فرهنگ غنی واصیل هستیم اینکارا زشته سالارعقیلی وعلی قربانی ازافتخارات کشورمون هستن هنوزم وقتی ازرسانه ملی وطنم اقای عقیلی پخش میشه انچنان حس غروری به آدم دست میده که به کشورش که ازهیچ شروع کرده وسری توسرا داره افتخارمیکنه من اهل موسیقی نیستم امانکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
5
بقول دوستمون شما خودتون نمیخواهید از خودتون دفاع کنید والا راه های زیادی هست . مثلا چرا صدا و سیما رو تحریم نمیکنید ؟؟
یکمی از خودتون جرات نشان بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
9
اگر موسیقی حرام است، پس سرود جمهوری اسلامی ایران را با چی اجرا می کنند!
ملت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
4
5
من که پشیمونم به روحانی رای دادم
محمّد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
3
همه مشکلات ما در حال حاضر همین موسیقی است و بس .
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
3
باز این حوصله سالار عقیلی بوده که کار را به حاشیه نکشانده.کار خوبی نکرده اند.
غلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
4
آقای روحانی !!!!!شما دربرابر همه صنوف مسوءلید خواهشا اعتراض کنید توی این کشور همه مردم حق زندگی دارند چرا باید تابع تفکرات یک عده باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
5
شانس با ما بود که حضرت امام موسیقی را حلال کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
2
این موجوداتی که کنسرتها را لغو می کنند یعنی خیل یمسلمون هستن یعنی یه داعشی تمام عیار هستن دیگه خجالت بکشید دست وردارید از سر این مردم بیچاره هر روز به یه موضوع گیر میدن بسه دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
2
جناب روحانی صحبتهای قبل از انتخاباتشان را فراموش کرده اند فکر کنم باز باید به احمدی نژاد درود فرستاد چون حداقل شجاعت داشت و خواسته هاشو با صلابت جلو میبرد.
lمحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
2
كم كم داريم ازدولت آقاي روحاني هم نااميدمي شويم بالاخره دولت بايد پاسخگو باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
4
زنده باد ایران و ایرانی بشنو از نی چون حکایت میکند از جدایی ها شکایت میکند
پایدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
12
1
موسیقی زنان چه نوازندگی و چه خوانندگیشان حرام است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
4
اگر این هنر روح نواز ونشاط اور مطربی ست من با افتخار می گویم من یک مطرب هستم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
4
تاریخ بخوانید همه دانشمند ای ما استاد موزیک بودند مسءولین محترم این قدر سخت كیر نباشیداما جواب ایشانرابادرایت وقنع کننده بدهید نه باکتک کا ری
ما با شعوریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
8
خود قرآن هم موسیقی خاصی داره و همون هم باعث جذب بسیاری از مردم به اسلام در صدر اسلام شد.
نظرات بینندگان