arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

همکاري اهل تسنن عراق با ارتش در مبارزه با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بيش از هزار نفر از اهل تسنن استان ديالي عراق با ارتش در مبارزه با گروه تروريستي و تکفيري داعش همکاري مي کنند.

به گزارش العالم، صادق الحسيني رئيس کميته امنيتي شوراي استان ديالي تأکيد کرد: بيش از هزار نفر از اهل تسنن استان ديالي به ارتش پيوسته اند و دوشادوش ديگر داوطلبان مردمي با داعش در مناطق مختلف اين استان مي جنگند .

الحسيني به شبکه سومريه نيوز گفت: داوطلبان مبارزه با داعش از يک فرقه يا قوميت خاصي نيستند؛ بلکه اقشار مختلف مردم براي مبارزه با داعش داوطلب شده اند.

الحسيني خاطرنشان کرد: داوطلبان مردمي استان ديالي مناطقي را که از لوث داعش پاکسازي مي کنند ، براساس هماهنگي هاي لازم با ارتش تحت کنترل مي گيرند .

رئيس کميته امنيتي استان ديالي در شرق عراق اعلام کرد : برخلاف ادعاي برخي از شخصيت هاي سياسي عراق که پشتوانه مردمي خود را از دست داده اند و اهميتي به مشکلات مردم نمي دهند ؛ داوطلبان مردمي از فرقه و قوميت و قشر خاصي نيستند.

الحسيني اعلام کرد : تاريخ نشان خواهد که چه کساني با داعش جنگيدند و چه کساني مردم عراق را در برابر اين گروه تروريستي و تکفيري تنها گذاشتند و رها کردند.

الحسيني گفت : ناآرامي هاي ديالي ماهيت واقعي بسياري از شخصيت ها را نشان داد و ساکنين اين استان به خوبي مي دانند که کشورشان با چه توطئه بزرگي مواجه است .
نظرات بینندگان