arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴

افشای جاسوسی انگلیس از آرژانتین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ادوارد اسنودن با انتشار یک مجموعه اسناد جدید فاش کرد که مقامات انگلیس از سرویس جاسوسی این کشور خواسته بودند تا اطلاعاتی درباره رهبران آرژانتین جمع‌آوری کند که بتوان از آنها به منظور تغییر آرای عمومی این کشور و کاستن از حمایت مردمی برای حمله آرژانتین به جزایر فارکلند استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این اسناد فاش شده جدید که به دست پایگاه اینترنتی اینترسپت و پایگاه خبری آرژانتینی تودو نوتی سیاس رسیده نشان داده شده که یک واحد سازمان اطلاعات انگلیس به نام گروه مشترک اطلاعات و جست‌وجوی تهدید از سال 2009 تا 2011 این عملیات موسوم به عملیات کوییتو را انجام می‌داده است.

این واحد اطلاعاتی براساس این اسناد وظیفه داشته تا از اهداف وزارت امور خارجه انگلیس در ارتباط با آرژانیتن و جزایر فارکلند پشتیبانی کرده و جلوی تصرف جزایر فارکلند توسط آرژانتین را بگیرد.

با وجود آن که در این اسناد گفته‌ نشده که که گروه مشترک اطلاعات و جست‌وجوی تهدید چه تاکتیک‌هایی برای اهداف خود در آرژانتین استفاده می‌کرده است اما پایگاه اینترسپت گزارش کرده است که این واحد دست به عملیات‌های گمراه‌کننده و نشر ویروس‌های کامپیوتری برای جمع‌آوری اطلاعات و همچنین پخش تبلیغات اقدام می‌زده است.

براساس این اسناد اهداف اطلاعاتی انگلیس در ارتباط با آرژانتین تنها محدود به جزایر فارکلند نمی‌شدند.

به گزارش پایگاه اینترسپت مقامات اطلاعاتی انگلیس یکی از اولویت‌های اصلی خود را جاسوسی از مخابرات ارتش و رهبران آرژانتین در سطوح مختلف تعیین کرده بودند.
نظرات بینندگان