arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴

کاهش ۲۰هزار تومانی سکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به بیانیه هسته ای لوزان گفت: قطعا نرخ ارز با توافق هسته ای کاهش می یابد و بازار طلا نیز به تبع آن با کاهش قیمت ها مواجه خواهد شد.

محمدکشتی آرای در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با وجود تعطیلی بازارها در نوروز داد و ستد در بازار طلا و سکه کم و بیش  انجام شد و اخبار هسته ای در روزهای گذشته نرخ ها  را در داد و ستدهای متفرقه کاهش داد.

وی از کاهش 20 هزار تومانی قیمت سکه در بازار در نوروز خبر داد و گفت: بازار طلا با توجه به توافق هسته ای لوزان در انتظار کاهش قیمت هاست و تا ظهر امروز شاهد تاثیر توافق هسته ای در این بازار خواهیم بود.

نرخ سکه قدیم و جدید امروز 920 هزار تومان، نیم سکه 492 هزار تومان ، ربع سکه 278 هزار تومان و سکه های یک گرمی 178 هزار تومان است و هر گرم طلای 18 عیار حدود 94 هزار تومان معامله می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر اینکه سمت و سوی نرخ ها در بازار از ساعت 11 صبح در بازار مشخص می شود، ادامه داد: مدیریت تعیین نرخ ارز در بانک مرکزی تاثیر زیادی بر روند قیمت ها خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، در بازار ارز نیز انتظار برای کاهش قیمت ها افزایش یافته است به طوری که با وجود تعطیلات دلار در بازار غیررسمی 14 فروردین ( جمعه )‌ 3100 تومان معامله شد.

به گفته کارشناسان ، فضای روانی ناشی از بیانیه هسته ای میان ایران و 1+5 بر بازار ارز ایران حاکم شده است.
نظرات بینندگان