arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴

دليل غيبت مرموز خطيب مسجدالحرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غيبت شيخ "سعود الشريم" خطيب مسجد الحرام از اقامه نماز جمعه و به‌روز نشدن حساب کاربري وي در توييتر به دو ماه رسيد و عده‌اي اين موضوع را با خودداري وي از مدح و ثناي پادشاه پيشين عربستان بي‌ارتباط نمي‌دانند.

به گزارش العالم، امروز (دوشنبه) دو ماه کامل از غيبت شيخ "سعود الشريم" امام جماعت و خطيب مشهور مسجدالحرام مي گذرد. به نوشته رأي اليوم، وي نه تنها از منبر خود در مسجدالحرام که مهم ترين منبر جهان اسلام به شمار مي آيد غيبت کرده، بلکه حساب کاربري اش در توييتر که بيش از يک ميليون نفر آن را دنبال مي کنند نيز از دو ماه قبل به روزرساني نشده است.

آخرين بار وي در ششم فوريه (17 بهمن 93) در خطبه هاي نماز جمعه مسجدالحرام ديده شد و در سخنان خود ضمن محکوم کردن زنده سوزي خلبان اردني توسط گروهک تروريستي داعش خاطرنشان کرد: مردمي که از جهل و قساوت و انتقام جويي پيروي مي کنند بر دشمنان خود پيروز نخواهند شد.

شريم، براي مرگ عبدالله مرثيه نگفت

بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان، همه چهره هاي شاخص در عربستان به ذکر "مناقب" و بيان مدح و مرثيه براي او پرداختند که يکي از اين افراد "عبدالرحمن السديس" مدير کل امور مسجدالحرام و مسجد نبوي است که نامش هميشه همراه نام الشريم آمده، زيرا اين دو از اولين کساني بودند که امامت نمازگزاران را در نمازهاي ماه رمضان به عهده داشتند. اما شريم از اين کار خودداري کرد و مدح و ثناي عبدالله بن عبدالعزيز را بر زبان نياورد.

سکوت الشريم پس از مرگ ملک عبدالله ابهامات زيادي را ايجاد کرده و مشخص نيست که اين کار او به سبب پرهيز وي از مدح پادشاهان بوده يا دليل ديگري دارد.

گفتني است که امامان مسجد الحرام پنج تن هستند که به نوبت خطبه هاي نماز جمعه را ايراد مي کنند و عبارتند از: عبدالرحمن السديس، سعود الشريم، صالح بن حميد، صالح آل طالب و اسامه خياط.

درباره غيبت شيخ الشريم تا کنون بيانيه اي از سوي مقامات عربستان صادر نشده است.
نظرات بینندگان