arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

سرگیری استفاده ژاپن از انرژی هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حزب حاکم ژاپن امروز (سه‌شنبه) از دولت این کشور خواست تا استفاده از انرژی هسته‌ای را از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب لیبرال دموکرات ژاپن متعلق به شینزو آبه، نخست وزیر این کشور خاطرنشان کرده که دولت باید با تقویت تامین انرژی از حامل‌های پایه باثبات نظیر انرژی هسته‌ای، زغال‌سنگ، نیروی برق‌آبی و انرژی زمین‌گرمایی، تا سال 2030 این میزان تامین انرژی را که اکنون 40 درصد است به حدود 60 درصد برساند.

فوکوشیرو نوکاگا، رئیس کمیته سیاست‌گذاری انرژی حزب حاکم ژاپن، به خبرنگاران درباره طرح جدید تامین انرژی گفت: ما عقیده داریم از سرگیری استفاده از راکتورهای هسته‌ای و انرژی هسته‌ای به عنوان یک منبع تامین انرژی، در صورت تامین ایمنی لازم، برای ترکیب منابع انرژی مورد استفاده ژاپن مطلوب است.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن که ناظر بر بخش انرژی در این کشور است، از ماه ژانویه تا کنون نشست‌هایی را در زمینه طرح ترکیب منابع تامین انرژی برگزار کرده است.

روزنامه آساهی ژاپن اخیرا گزارش داد که برای رسیدن به سقف 60 درصدی تامین انرژی از حامل‌های پایه، انرژی هسته‌ای احتمالا سهمی 20 درصدی خواهد داشت و در این خصوص به دشواری استفاده بیشتر از انرژی زغال‌سنگ به دلیل طرح جهانی کاهش گازهای گلخانه‌ای و همچنین تامین انرژی برق‌آبی از رودخانه‌های ژاپن که مملو از سد شده‌اند، اشاره کرد.

نوکاگا از اظهارنظر درباره اینکه سهم انرژی هسته‌ای در منابع تامین انرژی ژاپن چقدر خواهد بود خودداری کرد و گفت که این نیاز به بحث بیشتر دارد. به گفته وی ، دولت ژاپن ملزم است حداکثر استفاده را از منابع انرژی تجدیدپذیر و فرآیند تبدیل انرژی انجام دهد.

این در حالی است که همه راکتورهای هسته‌ای ژاپن اکنون تعطیل بوده و تجهیزات این راکتورها باید استانداردهای سختگیرانه‌تری را رعایت کنند. این استانداردها پس از آن اعمال شدند که در سال 2011 آسیب گسترده به نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن در اثر سونامی، یک فاجعه هسته‌ای در این کشور رقم زد.
نظرات بینندگان