arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
حريت گزارش داد:

احتمال همکاري مشترک ايران و ترکيه در مسأله يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در سفر روز گذشته رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه به تهران و ديدار با حسن روحاني همتاي ايراني‌اش دو کشور مذاکراتي در جهت همکاري مشترک تهران و آنکارا براي ايجاد ثبات و صلح در يمن انجام دادند.

روزنامه حريت چاپ ترکيه در تحليلي با اشاره به سفر رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور اين کشور در رأس هيأتي به تهران و ديدار با همتاي ايراني‌اش نوشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از رياست جمهوري در ديدار دوجانبه روحاني و اردوغان تحولات يمن به طور کامل مورد بررسي و گفت‌وگو قرار گرفت.

اردوغان در تهران اعلام کرد که ترکيه براي کاهش تنش و درگيري در يمن از همه کشورها مي‌خواهد که مسئوليتي که بر عهده دارند را به جا بياورند.

اين روزنامه ترکي در ادامه با بيان اين‌که روحاني و اردوغان با جزئيات، تحولات يمن را مورد گفت‌وگو قرار دادند آورد: ترکيه پيش از اين نيز با مقامات عربستان سعودي و پاکستان درباره تحولات يمن ديدار و گفت‌وگو کرده است و با ايران نيز روز گذشته مذاکراتي انجام داده است تا بدين شکل چارچوبي براي حل مسأله يمن ايجاد شود.

همچنين پايگاه اينترنتي هابر اي در گزارشي درباره سفر يک روزه رئيس جمهور ترکيه به تهران و ديدار با مقامات ايراني، نوشت: اردوغان در سفرش به ايران يک فراخوان تاريخي براي ايجاد مکانيزمي در جهت حل مسأله يمن ارائه کرد.

به نوشته اين پايگاه خبري تحولات يمن از مهمترين محورهاي ديدارهاي رئيس‌جمهور ترکيه در تهران بود که در ديدار و گفت‌وگو با مقامات عاليرتبه ايران اين مسأله مورد بررسي قرار گرفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان