arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

عربستان: سفر جانشين ولي‌عهد به ترکيه ارتباطي به سفر اردوغان به ايران نداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سفير عربستان در ترکيه مدعي شد که سفر جانشين ولي‌عهد عربستان به آنکارا ربطي به سفر رئيس جمهور ترکيه به ايران نداشت.

«عادل مراد» سفير عربستان در آنکارا مدعي شد که سفر «محمد بن نايف» جانشين ولي‌عهد و وزير کشور عربستان به ترکيه ربطي به سفر «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهور اين کشور به ايران ندارد.

محمد بن نايف روز دوشنبه در سفري از پيش اعلام نشده به ترکيه رفت و با اردوغان ديدار کرد و اردوغان صبح روز بعد (سه‌شنبه) به تهران سفر کرد.

پايگاه خبري «النشره»، به نقل از مراد گزارش داد که سفر جانشين ولي‌عهد عربستان به ترکيه از پيش زمانبندي شده بود و همزماني آن با سفر اردوغان به تهران بر حسب تصادف صورت گرفته است.

اين در حالي است که بي‌بي‌سي عربي گزارش کرد که سفر بن نايف به ترکيه در برنامه کاري اردوغان نبود و وي در سفري از پيش تعيين نشده و در آستانه سفر اردوغان به ايران، با رئيس‌جمهور ترکيه ديدار کرد.

سفير عربستان در ترکيه در نشستي خبري تأکيد کرد که جانشين ولي‌عهد عربستان سفر موفقي به ترکيه داشته و درباره سوريه، عراق،‌ يمن و ليبي گفت‌وگو شده است و اين ديدار در ادامه گفت‌وگوهاي رئيس جمهور ترکيه با «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان که در رياض ديدار کرده بودند، صورت گرفته است.

وي همچنين اعلام کرد که در ديدار جانشين ولي‌عهد عربستان با اردوغان مسائل مربوط به ائتلاف کشورهاي عربي عليه يمن بررسي شده و ترکيه بيانيه‌اي صادر کرده و طي آن گام‌هاي برداشته شده در اين زمينه را تأييد کرده و براي همکاري‌هاي لجستيکي و امنيتي اعلام آمادگي کرده است.

با توجه به انتشار گزارش‌هايي درباره تلاش عربستان براي ايجاد ائتلافي عليه ايران در منطقه و گفت‌وگوهاي رياض با ترکيه، پاکستان، اردن و مصر در اين زمنيه سفر رئيس جمهور ترکيه به ايران نگراني‌هاي عربستان را دو چندان کرده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان