arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴

تجاوز عربستان به يمن براي پانزدهمین روز متوالي ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تجاوز عربستان سعودی به یمن برای پانزدهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

به گزارش انتخاب ؛ جنگنده های سعودی برخی از استانهای یمن به ویژه صنعا را هدف حملات خود قرار دادند و به کشته شدن هفت غیر نظامی و زخمی شدن هشت نفر دیگر که در میان آنها زنان و کودکان دیده می شود، منجر شد.

سازمان ملل اعلام کرد شمار کشته شدگان و زخمی ها بیشتر از این تعداد است. حجم دود و شعله های برخاسته از آتش در روستای «الخراف» در استان صنعا نشان عمق حملات جنگنده های سعودی دارد که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن یک نفر از یک خانواده منجر شد و منزل آنها کاملا در آتش سوخت .

یک شهروند یمنی در این باره گفت:«جنگنده های سعودی منزل من و برادرم را هدف قرار دادند که به شهادت برادرم و فرزندش منجر شد. خانه من ویران شد . این یک تجاوز آمریکایی - اسرائیلی و سعودی به خاک یمن است».

جنگنده های سعودی همچنین روستای« بیت رجال» در شهرستان «بنی مطر» در استان صنعا را بمباران کردند که به کشته شدن پنج شهروند و زخمی شدن هفت تن منجر شد. علاوه بر این دو منزل نیز کاملا تخریب شدند.

یک شهروند یمنی به العالم گفت:« من به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان می گویم تو مزدور آمریکا و اسرائیل هستی زیرا کودکان و زنان را در خانه هایشان که به صورت ایمن زندگی می کردند، مورد حملات جنگنده های خود قرار دادی.

جنگنده های سعودی همچنین برای بار سوم کارخانه پلاستیک در منطقه «قشر» نزدیک این روستا را بمباران کردند.

شهر «عدن » واقع در جنوب یمن از دیگر اهداف حملات جنگنده های سعودی بود که مدرسه ای در منطقه «عزلة عینان» در استان «اب» را هدف قرار داد که به کشته شدن سه دانش آموز منجر شد.

این در حالی است که جنگنده های سعودی بیش از بیست بار به «صعده»، « الحدیده»،«تعز» حمله کردند.

صلیب سرخ جهانی و سازمان پزشکان بدون مرز اوضاع انسانی در یمن را فاجعه آمیز و سخت توصیف کردند.

«ماری کلر فغالی» سخنگوی صلیب سرخ در صنعا تاکید کرد: محاصره زمینی،دریایی و هوایی که عربستان به یمن تحمیل کرده است مانع واردات مواد غذایی اساسی از خارج شده است.

«فغالی» افزود: این تجاوز به شکل بسیار زیادی بر زیر ساخت ها به ویژه شبکه های آبرسانی تاثیر گذاشته است. اجساد کشته شده گان حملات هواپیماهای سعودی همچنان در خیابانهای «عدن» باقی ماندند و اگر کارکنان هلال احمر بخواهند به جمع آوری اجساد اقدام کنند مورد حمله تک تیراندازها قرار می گیرند.


چند خانه در عدن يمن درحملات هوايي عربستان آتش گرفت

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: چند خانه در عدن در درگیریها بین نیروهای ارتش یمن و طرفداران عبدربه منصور هادی و نیز بر اثر حملات هوایی جنگنده های عربستان آتش گرفت.
نظرات بینندگان