arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴

جزئيات تغيير تعرفه تلفن ثابت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صادق عباسي شاهکوه درباره تغييرات احتمالي تعرفه‌هاي مخابراتي در سال 94، اظهار داشت: تعرفه تلفن همراه اصلاً کشش تغيير ندارد و فقط تغيير تعرفه مکالمات تلفن ثابت مطرح است.

معاون بررسي‌هاي فني و اقتصادي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت:‌ تغيير تعرفه‌هاي تلفن ثابت نيز به صورت يکنواخت نخواهد بود و تعرفه‌ها در تمام بخش‌ها افزايش نخواهد يافت. بلکه نقاط ضعفي در تعرفه فعلي همکدي وجود دارد که اين نقايص اصلاح مي‌شود.

وي تصريح کرد: به اين ترتيب هم‌اکنون تعرفه مکالمات ثابت داخل استاني (30 ريال به ازاي هر دقيقه) بسيار پايين است و احتمال تغيير در بخش داخل استاني و آبونمان وجود دارد. همچنين احتمال تغيير تعرفه ثابت به سمت موبايل و ثابت بين استاني بعيد است.

بخشي از مشکلات مخابرات ناشي از تعرفه‌ نيست

معاون بررسي‌هاي فني و اقتصادي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، درباره علت اصلاح تعرفه‌هاي ثابت، گفت: تغييراتي در رفتار مشترکان و در نتيجه درآمد مخابرات حاصل شده است که قطعا با کاهش درآمد مخابرات در بخش‌هايي همراه بوده است، اما تمام کاهش درآمد مخابرات به دليل تعرفه نيست که با افزايش تعرفه حل شود.

وي توضيح داد: براي مثال هم‌اکنون مکالمه موبايل به موبايل افزايش يافته و ميزان مکالمات از طريق تلفن ثابت کم شده است. سهمي از مکالمات نيز به نرم‌افزارهايي مانند وايبر منتقل شده است و هم‌کد سازي داخل استاني نيز بر درآمد تاثير گذار بوده است.

انتظار افزايش 7 تا 10 درصدي درآمد مجموع مخابرات در سال 93 محقق نشد

وي ادامه داد: قرار بود در سال 93 با تغيير تعرفه تلفن ثابت از طريق هم‌کدسازي داخل استاني و افزايش آبونمان، درآمد مجموع مخابرات 7 تا 10 درصد افزايش يابد اما اين افزايش حاصل نشده است؛ علاوه بر اين حتي مخابرات ادعا مي‌کند تا 10 درصد کاهش درآمد داشته است که البته اين کاهش درآمد را نمي‌توانيم تأييد کنيم و ادعاي مطرح شده از سوي مخابرات است.

عباسي يادآور شد: دغدغه وزارت ارتباطات افزايش تعرفه فقط به شرط توسعه است. مخابرات بايد فکري براي افزايش درآمد داشته باشد و براي عوامل غير مرتبط با تعرفه خود چاره‌انديشي کند و بخش‌هاي مربوط به تعرفه را رگولاتوري حل خواهد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان