arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
افشاگری گلوبال تایمز:

لابی صهیونیست ها و غرب علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه ارگان حزب کمونیست چین در گزارشی با افشای پشت پرده لابی غرب و صهیونیست ها علیه ایران نوشت: آنان با همدستی یکدیگر و جعل اسناد تحریم های نامشروعی را علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیدند.

گلوبال تایمز روز جمعه در مطلبی با انتقاد از عملکرد غرب و رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران تصریح کرد: آنان با دروغ پردازی، تحریف واقعیت و جعل اسناد، سالیان مدید باعث آزار و اذیت ایران شدند و با فریبکاری ایران را مورد تحریم قرار دادند.

گلوبال تایمز افزود: به سختی می توان به غرب اعتماد کرد. به ویژه زمانی که دست در دست تل آویو دارد. اینها سالها نخواسته اند موضوع هسته ای حل شود و حالا بعد از بیانیه لوزان باید دید که این بار چه تدبیری می اندیشند؟

روزنامه چینی خاطر نشان کرد رهبران غربی حتی به اطلاعاتی که دستگاه های جاسوسی و سرویس های اطلاعاتی خودشان به آنها می دادند، اعتنا نکردند و سعی کردند موضوع هسته ای ایران را در انحصار خود قرار دهند. آنها شروع به عوام فریبی و جعل کردند و با فریبکاری راه را برای تحریم های یک جانبه علیه ایران هموار کردند. تحریم هایی که از ابتدا نامشروع و غیرقانونی بود.

گلوبال تایمز تاکید کرد: امروز همچنان این نگرانی وجود دارد که غرب و تل آویو مانع توافق نهایی شوند ولی فعلا باید در انتظار ماند و گام بعدی آنها را نظاره کرد. غربی هایی که در دهه 50 طرح «اتم برای صلح » را به ایران معرفی و در توسعه آن به تهران کمک کردند، پس از مدتی تحت فشار لابی قوی صهیونیستی تسلیم شدند و به ایران پشت کردند.

«آنها می دانستند و می دانند که ایران پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را امضا کرده است و هر حقی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را که دیگر کشورها دارند ایران هم دارد، اما با عوام فریبی و تحت نفوذ لابی صهیونیستی ادعای نظامی بودن و تسلیحاتی بودن برنامه هسته ای ایران را قبل از سال 2003 مطرح کردند، حتی زمانی که دستگاه های جاسوسی آنها تاکید کردند ایران هیچ برنامه نظامی و تسلیحاتی هسته ای ندارد شروع به اقدامات سیاسی جعلی کردند تا ایران را تحت فشار قرار دهند.»

گلوبال تایمز با طرح این سوال که «آیا اسراییل و غرب می گذارند توافق نهایی با ایران حاصل شود؟» اضافه کرد: غرب نشان داده است که دروغ می گوید و فریبکای می کند همانطور که عراق را با مشتی یاوه گویی مورد حمله قرار داد.

روزنامه چینی خاطر نشان ساخت: امروز نمی توان به غرب و اسراییل خوش بین بود. امروز تاریخ تکرار شده است. ایران در سال 2003 نیز توافقاتی با غرب داشت و بسیار شفاف عمل کرد اما همان زمان هم غرب تحت لابی قوی اسراییلی آمریکایی بیانیه ای را که منتشر شده بود با جزییات و تفسیرهای غلط خود مطرح کرد کاری که امروز تکرار می کند. در واقع امروز به جایی بازگشته ایم که قبلا بودیم و حالا یک بار دیگر غرب در معرض یک آزمون در قبال جهانیان است و باید صداقت نشان دهد و تحریم های نادرست علیه ایران را لغو کند.

گلوبال تایمز در پایان آورده است: امروز همچنان نگران لابی اسراییل هستیم اما جامعه بین المللی از غرب انتظار دارد گامی درست برداشته و تحت تاثیر قرار نگیرد و به توافق با ایران پایبند باشد و بهترین سرنوشت را برای مذاکرات هسته ای رقم بزند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان