arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

عربستان: هيچ مدرکي دال بر نقش ما در حملات 11 سپتامبر وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وکلاي عربستان اعلام کردند، دادگاه بايد ادعاهاي خانواده‌هاي قربانيان حمله 11 سپتامبر را که مي‌گويند عوامل اين کشور "مستقيما و آگاهانه" در ربودن هواپيماها نقش داشتند، رد کند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در مدارکي که روز جمعه از سوي دادگاه فدرال منهتن نيويورک منتشر شد، وکلاي مدافع عربستان در پرونده مدعي شدند که هيچ شواهدي مبني بر حمايت عربستان از عوامل حمله 11 سپتامبر يا نقش داشتن در وقوع آن وجود ندارد.

اين وکلا تقاضا کردند تا يک قاضي ادعاهاي موجود در پرونده عليه عربستان سعودي را رد کند.
عربستان در بين کشورها، شرکت‌ها و سازمان‌هايي بود که در سال 2002 با مطرح شدن ادعاي حمايت اين کشور از اسامه بن لادن و ساير گروه‌هاي تروريستي مورد شکايت واقع شد.

وکلاي عربستان همچنين از قاضي خواستند تا صحت شهادت "زکريا موسوي"، عضو محکوم به حبس ابد القاعده را بي‌اعتبار اعلام کند. موسوي که به دليل داشتن عارضه رواني پارانويا اسکيزوفرنيا از حکم اعدام رهايي جسته دربازجويي‌هاي خود ادعا کرده که اين مساله که عربستان در سال 1994 روابطش را با القاعده قطع کرد، دروغي بيش نيست.

در همين حال وکلاي خانواده‌هاي قربانيان 11 سپتامبر نيز با اشاره به اظهارات موسوي ادعا مي‌کنند تمامي اين شواهد براي اثبات همکاري عربستان در ربودن هواپيماي اين حادثه کافي است.

اين درحالي است که در مدارک منتشر شده روز جمعه از سوي دادگاه اين ادعا مغاير با واقعيت و شواهد خوانده شد. با اين حال وکلاي قربانيان همچنان تاکيد مي‌کنند که از زمان انتشار گزارش کميسيون 11 سپتامبر در 10 سال گذشته اطلاعات جديدي دريافت کرده‌اند.

پيشتر در گزارش‌هاي منتشر شده هرگونه ادعا درباره تامين منابع مالي از سوي دولت عربستان يا افراد عربستاني در حادثه 11 سپتامبر رد شده بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان