arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

قیمت جهانی طلا در بیم و امید نرخ بهره آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درحالی‌که قیمت طلا همچنان بالای 1200 دلار در نوسان است، اما افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا همچنان قیمت این فلز گران بها را در برزخ افزایش یا کاهش نگاه داشته است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز جمعه، همچنان بالای 1200 دلار معامله می‌شود اما تداوم نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز گران‌بها شده است.

جفری لاکر یک مقام بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه خواسته خود مبنی بر افزایش نرخ بهره بانکی در ماه ژوئن از سوی فدرال رزرو را تکرار کرد و گفت، درصورتی که اطلاعات اقتصادی ایجاب کند، باعث شرمساری نیست که دوباره نرخ بهره را کاهش دهیم.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2.82 دلار کاهش یافت و 1204.77 دلار معامله شد. ارزش طلا در روز جمعه 1.1درصد افزایش یافت.

بارناباس گان تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت، زمان‌بندی نخستین افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در نزدیک به یک دهه گذشته، به عامل کلیدی برای تعیین قیمت طلا تبدیل شده است

وی افزود، درصورتی که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن رخ ندهد و همچنین اگر گزارش بعدی فرصت‌های شغلی به خوبی که بازار انتظار دارد نباشد، قیمت طلا تا 1250 دلار بالا خواهد رفت.

فرصت‌های شغلی در آمریکا در ماه مارس کمترین سرعت رشد در یک سال گذشته را به ثبت رساند و این امر قیمت طلا را تا 1224 دلار بالا برد.

رئیس بانک بانک مرکزی آمریکا چندین ماه است که قول افزایش نرخ بهره را در این کشور می‌دهد اما هنوز عملی نشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان