arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

پيشروي "کردها" در پايتخت "سرکرده" داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با شدت گرفتن جنگ عليه داعش در عراق، اين گروه در سوريه نيز متحمل شکست‌هاي استراتژيکي شده و شبه‌نظاميان کرد با ورود به استان رقه توانسته‌اند بخش‌هايي از "پايتخت خلافت داعش" را از کنترل آنها خارج کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، رامي عبدالرحمن، مدير ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که يگان‌هاي حمايت مردمي کردهاي سوريه با پشتيباني ديگر گروه‌هاي مخالف سوري توانسته‌اند پس از درگيري‌هاي شديد با داعش، مناطقي را در داخل مرزهاي اداري استان رقه که پايتخت خلافت خودخوانده داعش محسوب مي‌شود را به کنترل خود درآورند.

وي افزود: شبه نظاميان کرد سه روستا را در منطقه عين عيسي تحت کنترل درآورند تا تعداد روستاهايي که ظرف دو روز گذشته در داخل مرزهاي اداري استان رقه از کنترل داعش خارج شده به هفت روستا افزايش يابد.

بنا به گزارش ديدبان حقوق بشر سوريه اين درگيري‌ها به کشته شدن دست کم شش عضو داعش انجاميده و بدين ترتيب تعداد کشته شدگان اين گروه ظرف دو روز گذشته به 30 تن افزايش يافته است.

عين عيسي در فاصله 60 کيلومتري شهر رقه قرار دارد. شهر رقه بيش از يک سال است که از کنترل دولت سوريه خارج شده و تنها مرکز استان در اين کشور محسوب مي‌شود که به دست داعش افتاده است. به تازگي شهر ادلب، مرکز استاني در شمال سوريه به همين نام نيز از کنترل دولت خارج شده و جبهه تروريستي النصره بر آن سيطره يافته است.
نظرات بینندگان