arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

عضو ارشد حماس: همانگونه که دنبال روابط با تهران هستيم، روابط با عربستان را نيز مدِ نظر داريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يکي از اعضاي دفتر سياسي حماس در اظهاراتي اعلام کرد اين جنبش همانگونه که به دنبال تقويت روابط با تهران است، تقويت روابط با عربستان را نيز مدِ نظر دارد.

«سامي خاطر» عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» در گفت‌وگويي با «الرساله» به روابط اين جنبش با کشورهاي منطقه‌اي و مواضع حماس در قبال آن پرداخت.

وي در پاسخ به اين سوال که موضع حماس مقابل محورهاي منطقه‌اي چيست، گفت: حماس از زمان تاسيسش اين سياست را نداشته که در يک محور به ضرر محور ديگر وارد شود و با همه ارتباط دارد. ما در حيطه «محور مقاومت و بازدارنده» به شمار مي‌رويم اما با «محور اعتدال» نيز ارتباط داريم و همه مي‌دانند که ما خواهان ارتباط با تمامي دولت‌هاي اسلامي و عربي (حامي فلسطين) هستيم.

خاطر در پاسخ به سوال ديگري درباره اتفاقات جديد در ارتباط اين جنبش با تهران و متحدان آن گفت: ما به ايجاد ارتباط با ايران به عنوان يک دولت منطقه‌اي موثر توجه داريم همانگونه که به روابط با عربستان و دولت‌هاي خليج (فارس) و تمامي دولت‌هاي عربي و اسلامي توجه داريم. روابط ما با ايران قطع نشده است.

سامي خاطر در ادامه ادعا کرد اگر عقب‌نشيني در روابط حماس با تهران ديده شده يا اينکه اين روابط کمرنگ شده است اين موضوع از جانب حماس نبوده بلکه از سوي طرف مقابل بوده است.

اين عضو حماس درباره روابط اين جنبش با عربستان تصريح کرد: امروز با روي کار آمدن «سلمان بن عبدالعزير» (پادشاه جديد عربستان) تغييراتي ملموس در سياست عربستان حس مي‌شود و پس از آنکه ما تصميم گرفتيم با اين کشور روابط خود را تقويت کنيم، اميدواريم اين اقدام به نفع آرمان فلسطين پيش رود و اين روابط ما با عربستان در راستاي آسيب رساندن به روابط قبلي ما به هيچ کسي نيست.

خاطر به اردوگاه فلسطيني «يرموک» که اين روزها به دليل نفوذ گروهک هاي تروريستي وضعيت وخيمي دارد نيز اشاره کرد و گفت حماس هيچ ارتباطي با تشکيلات مسلح داخل اين اردوگاه ندارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان