arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

موضع جالب پرسپولیس در قبال محرومیت صادقیان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیام صادقیان در پرسپولیس آنقدر حاشیه و دردسر داشت که دیگر پرسپولیسی‌ها حاضر نیستند برای این بازیکن کمترین هزینه‌ای انجام دهند.

به گزارش ایران ورزشی، اعتقاد نداشتن به پرداخت حق رشد برای پیام صادقیان را زمانی که بهروان سمت نیمکت پرسپولیس رفت و در مورد آن با کادرفنی تیم صحبت کرد هم می‌توان متوجه شد. زمانی که باقری با حالت کنایه به بهروان گفت: «این بازیکن (پیام صادقیان) مگر حق رشد هم دارد؟!»

شاید کادرفنی پرسپولیس به خاطر اینکه صادقیان حواشی زیادی داشت و برای پرسپولیس دردسرهای زیادی به وجود آورد، فکر می‌کنند در آموزش و پرورش‌اش کار چندانی صورت نگرفته و به همین دلیل نباید از پرسپولیس حق رشد مطالبه کرد اما رفتار بازیکن ربطی به مسائل فنی و قانونی ندارد و باشگاه ذوب‌آهن سخت پیگیر است تا حق رشد این بازیکن را بگیرد.

چند ماه پیش هم باشگاه ذوب‌آهن این مساله را پیگیری کرد تا به حق خود برسد اما تا الان باشگاه پرسپولیس هیچ کاری انجام نداده تا این بار به صورت جدی‌تری موضوع دنبال شود. این بار باشگاه ذوب‌آهن رسما از باشگاه پرسپولیس به خاطر پرداخت نشدن حق رشد پیام صادقیان به فدراسیون فوتبال شکایت کرد که در این مورد تصمیم گرفته شد تا پرداخت شدن حق رشد این بازیکن، صادقیان حق بازی کردن ندارد. این نامه همین یکی، ۲ روز پیش هم به باشگاه پرسپولیس رسیده و طبق آن قرمزهای پایتخت تا اطلاع ثانوی که همان پرداخت حق رشد است، نمی‌توانند از پیام صادقیان استفاده کنند. این خبر را محمود خوردبین سرپرست باشگاه هم تایید کرده اما تا الان هیچ اقدامی برای حل مشکل انجام نشده.

انگار خود پیام صادقیان هم متوجه شده که پیگیری این مساله برای باشگاه پرسپولیس اهمیت چندانی ندارد، به همین دلیل درباره محرومیتش گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم و درباره اینکه فعلا حق بازی برای پرسپولیس را ندارم، نمی‌توانم صحبت کنم. این موضوع مربوط به باشگاه می‌شود. باشگاه پرسپولیس باید مشکلاتش را با ذوب‌آهن بر سر این موضوع حل می‌کرد. شاید من برایشان مهم نبودم که در سه، چهار ماه گذشته هیچ فعالیتی برای حل این مشکل انجام نداده‌اند.»


صادقیان که از آمادگی بالایش برای این بازی هم صحبت می‌کند انگار امید چندانی برای حل مشکل ندارد. به این ترتیب پرسپولیس در بازی مهم و حساس مقابل سپاهان نمی‌تواند از این بازیکن خود استفاده کند. شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند اقدام باشگاه ذوب‌آهن آن هم در آستانه بازی با سپاهان به خاطر حمایت از تیم همشهری‌اش باشد اما ظاهرا این مساله خیلی برای ذوبی‌ها اهمیت ندارد و دلیل اصلی شکایت باشگاه ذوب‌آهن از پرسپولیس به اتفاقاتی برمی‌گردد که ماه‌ها پیش رخ داده. به یکسری تغییرات در مدیریت باشگاه پرسپولیس. به اخراج علیرضا رحیمی از مدیرعاملی باشگاه.

ظاهرا سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که باجناق رحیمی است و اتفاقا ارتباط خیلی خوبی با هم دارند از اینکه باجناقش را از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار گذاشتند ناراحت است و از آن زمان به بعد تحت هیچ شرایطی دوست ندارد با باشگاه پرسپولیس با ملایمت رفتار کند. این مساله در بحث انتقال محسن مسلمان هم مشهود بود. وقتی که سعید آذری برای پرسپولیس شرط‌های بزرگ می‌گذاشت اما برای استقلال حاضر می‌شد با کمترین مبلغ با انتقال بهترین بازیکنش موافقت کند. اگرچه استقلالی‌ها قدر این موقعیت را ندانستند و مسلمان را جذب نکردند اما شاید اگر این موقعیت نصیب پرسپولیس می‌شد، بدون شک الان مسلمان در تیم قرمز پایتخت بازی می‌کرد.

به هر حال در بحث حق رشد پیام صادقیان هم می‌شود به راحتی جدیت سعید آذری در گرفتن حق رشد پیام صادقیان را دید. اینکه او مصرانه به دنبال گرفتن آن است و حتی برای این مساله دست به شکایت هم زده. شاید آذری این مساله را رد کند و بگوید سختگیری‌هایش ارتباطی به نسبت فامیلی‌اش با رحیمی و اخراج او از پرسپولیس ندارد اما او در مصاحبه‌اش با تسنیم با قاطعیت تمام می‌گوید در ماجرای صادقیان به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آیم: «در ماجرای گرفتن حق رشد پیام صادقیان به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آیم. مدت‌ها بود که دنبال این ماجرا بودیم و در نهایت هم توانستیم حکم بگیریم که باشگاه پرسپولیس باید حق‌رشد صادقیان را به ما پرداخت کند.»

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در واکنش به این موضوع که باشگاه ذوب‌آهن چطور می‌خواهد حق رشد خود را دریافت کند، ادامه می‌دهد: «راهکار مشخص شده و پرسپولیس باید پول باشگاه ذوب‌آهن را پرداخت کند. بهتر است از پرسپولیسی‌ها بپرسید که چگونه می‌خواهند پول ما را بدهند.»

آذری درباره اینکه امکان رضایت این باشگاه در ماجرای حق رشد صادقیان وجود دارد تا پرسپولیس بتواند از این بازیکن استفاده کند هم می‌گوید: «به چه دلیل باید رضایت بدهیم؟ این قضیه مشکل شخصی نیست و من با پرسپولیس مشکل شخصی ندارم. شخص من و نژادفلاح هم در این داستان دخیل نیستیم، بلکه موضوعی بین دو باشگاه ذوب‌آهن و پرسپولیس است. ذوب‌آهن و پرسپولیس دو شخصیت حقوقی هستند. من هم به‌عنوان مدیرعامل باشگاه نمی‌توانم از حقی که ذوب‌آهن دارد، بگذرم.»

محرومیت پیام صادقیان اگر بدون هزینه بود، پرسپولیس ککش هم نمی‌گزید. پرسپولیسی که به زندگی بدون صادقیان خو گرفته و دیگر حوصله سر و کله زدن با دردسرهای این بازیکن را ندارد. این محرومیت اما وقتی برای باشگاه حساس شد که ۱۲۰ میلیون تومان روی آن قیمت گذاشتند و حکم کردند که پرسپولیس باید خریدارش باشد. درگیری پرسپولیس با این حکم ۱۲۰ میلیونی خیلی وقت پیش آغاز شد. ذوب‌آهن از کمیته انضباطی حکم گرفت و تاییدیه استیناف را هم پای آن مُهر کرد اما این پرسپولیس پول بده نبود. آنقدر خودش را بی‌تفاوت نشان داد تا ماجرا به امروزی کشیده شد که صادقیان را محروم کرده‌اند. این محرومیت البته قرار بود پیش از بازی با استقلال خوزستان اعمال شود و ابلاغیه‌اش را هم به باشگاه پرسپولیس فرستاده بودند اما محمود خوردبین با یک تعهد، به خیال خودش سر و ته ماجرا را به هم دوخته بود. نوشت و امضا کرد که حق رشد پیام صادقیان در اسرع وقت پرداخت خواهد شد و اینگونه برای حضور او در بازی با آبی‌های اهواز مجوز گرفت. بعد هم مثل پرسپولیس خود را به فراموشی زد تا شاید سازمان لیگ هم محرومیت صادقیان را از یاد ببرد. دیروز اما نخستین نامه‌ای که به باشگاه رسید، مهر و آدرس سازمان لیگ را بر پیشانی داشت و محتوایش، یادآوری محرومیت پیام صادقیان و وعده پرسپولیس برای پرداخت حق رشد این بازیکن بود.

پرسپولیس اما آنقدر ناخن خشک هست که به این سادگی‌ها دست به جیب نشود. برای همین است که پرداخت حق رشد ۱۲۰ میلیون تومانی صادقیان را انداخته گردن سازمان لیگ. به قول مدیر روابط عمومی این باشگاه: «تنها راه این است که به سازمان لیگ نامه بزنیم و بخواهیم که این پول را از محل درآمدهای باشگاه بپردازند. خودمان نقدینگی نداریم و در چنین شرایطی نمی‌توانیم ۱۲۰ میلیون هزینه کنیم.» پرسپولیس اما همین کار را هم انجام نداده و قرار است درخواستش را امروز به سازمان لیگ برساند. هر چند اطمینانی نیست که همین امروز بتواند مجوز بازی کردن صادقیان را بگیرد چرا که اگر سازمان لیگ حاضر نشود به این زودی‌ها حق رشد را از حساب پرسپولیس به حساب باشگاه اصفهانی منتقل کند، ذوب‌آهن هم رضایت نخواهد داد و پیام صادقیان همچنان باید تماشاگر بازی‌های پرسپولیس باشد.
نظرات بینندگان