arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

اوج رشد قيمت نفت جهاني در سال 2015

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با کاهش توليد نفت آمريکا، قيمت نفت خام روز پنجشنبه در بازارهاي جهاني بيش از سه درصد افزايش يافت و قيمت نفت خام برنت به بالاترين حد خود تاکنون در سال 2015 رسيد.

به گزارش رويترز، قيمت هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن امروز(پنجشنبه) به 63 دلار و 29 سنت رسيد که بالاترين حد آن از ماه دسامبر گذشته تاکنون است.

بهاي نفت برنت براي تحويل در ماه مه، روز چهارشنبه با قيمت هر بشکه 60 دلار و 32 سنت به پايان رسيده بود.

«ويرندرا چوهان» تحليلگر نفتي در لندن گفت: در بازار اين درک ايجاد شده که توليد نفت آمريکا کند شده و اين موضوع بر قيمت نفت تاثير گذار است.»

وي افزود: «توليد نفت آمريکا براي دومين بار در مدت سه هفته کاهش يافته و کار پالايشگاه ها بيشتر شده که اين وضعيت به افزايش تقاضا منجر مي شود.»

«وانگ تائو» تحليلگر فني بازار نفت نيز به رويترز گفت: «بهاي نفت خام برنت در کوتاه مدت ممکن است به سمت 70 دلار حرکت کند اما پس از آن شايد يک روند نزولي شديد را تجربه کند.»

براساس اين گزارش، قيمت نفت خام سبک شيرين پايه بورس نيويورک که روز چهارشنبه تا حد هر بشکه 56 دلار و 69 سنت بالا رفته بود، روز پنجشنبه با حدود يک دلار کاهش به بشکه اي 55 دلار و 39 سنت رسيد.

قيمت جهاني نفت در مدت 6 ماهه منتهي به ماه ژانويه گذشته، افت شديدي را تجربه کرد بطوري که قيمت نفت برنت با کاهشي بيش از 60 درصد به حدود 45 دلار در هر بشکه رسيد. اما در سال جديد ميلادي (2015) قيمت نفت به تدريج بهبود يافته است.
نظرات بینندگان