arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

عقیده درخطر عقده

*غلامعلی رجایی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
راستش رابخواهید دلم برای بعضی منتقدین هاشمی و تازگی ها اطرافیان هاشمی! می سوزد!  مواضعشان را که می بینی  حس می کنی به پرنده ای می مانند که در قفسی که خود ساخته اند  گرفتارند و دست و پامی زنند و راه نجاتی هم ندارند.

نمونه اش را هم دیدید تهمت دروغ به هاشمی درنقل قولی ازهمسر امام زدند وبا افشاگری دختر ونوه امام دروغ خودشان برملا شد  وسکوتی  کشنده و طاقت فرسا بر محافلشان حکمفرما شد وشهامت عذرخواهی هم نداشتند.

حالا چه اصراری دار ند این همه درباره دیگرانی که با آنها درمبنا مشکلی ندارند والبته سلیقه متفاوتی با آنها دارند حرفهای غلط نادرست بزنند خودشان باید پاسخ بدهند.

دونمونه  می آورم:

پس از تعرض دومامورخاطی سعودی به دونوجوان ایرانی درفرودگاه جده دریک موضعگیری سریع دریادداشتی انتقادی نوشتم باید برخورد با این بی شرمی سعودی ها ازسطح احضار کاردار فراتر برود.

پس ازیادداشت اول روزنامه کی ؟هان ؟!بجای آنکه ازاین موضع که باید رفتارما فراتر از احضار کاردار باشد خوشش بیاید! هرچند تلویحی این موضعگیری را پذیرفت ولی درنهایت به مصاف این موضع آمد که: هان! چی شد؟ شما که می گفتید ملک عبدالله پادشاه سعودی درنامه به هاشمی نوشته برادرت عبدالله!

درمراسم ختم مادر برادران خاتمی عزیز، خبرنگاری از من دراین باره پرسید با مقدمه ای گفتم نباید رابطه کشورها ازحوادثی اینچنینی هرچندمهم متاثرباشدنیز گفتم نباید رابطه بین دوکشور بزرگ وتاثیرگذاردرمنطقه مثل ایران وعربستان متاثراز رفتارزشت دومامورخاطی فرودگاه باشد ودرمقایسه ای گفتم اگر قضیه کهریزک کاردولت ایران بوده این کارهم کار دولت سعودی بوده است.

روزنامه ای با بی  توجهی عمدی! به یادداشت اول من وعبارات  تقطیع شده خبرگزاری فارس،  ضمن ربط آن به حرفهایی که رهبری  چند روزبعد ازمصاحبه من با فارس در رابطه بامحکومیت رفتار سعودیها درماجرای یمن زد که بینی عربستان دریمن بخاک مالیده  خواهد شد ضمن اشاره  به حمایت عربستان از تروریستهای وهابی وکاهش قیمت نفت - که دریادداشت من به آن پرداخته نشده وربطی هم به یادداشت نداشت - به مناسبات پیداو پنهان! هاشمی واطرافیانش با عربستان اشاره کرد و نوشت:

" كاملا قابل پيش‌بيني بود هاشمي واطرافيانش درمناسبات پيدا و پنهان! خود باآل‌سعود به خاطرانفجار رايزني فرهنگي ايران در بيروت يا تشديد حمايت ازتروريست‌هاي وهابي شرق ايران يا به خاطر توطئه نفتي و كاهش ۵۰ درصدي قيمت نفت و حتي تجاوز به ۲نوجوان عمره‌گزار ايراني در فرودگاه جده، تجديد نظر نخواهند كرد! "

این همان قفسی است که ذکرش رفت.دیروز به کسی گفتم ازنظراین ها هاشمی واطرافیان وی بهتراست درقبال مسایل مهی که اتفاق می افتد اساسا ساکت باشند وهیچ نگویند تاعرصه رسانه ها همچون صداوسیما کاملا دراختیار آنان باشد!

دعا کنیم خدا برای بعضی که نمی خواهند ازمحبس توهمات خود نسبت به دیگران بیرون بیایند راه نجاتی عنایت کند تا بقول دکترشریعتی عقیده شان ازخطرعقده شان مصون باشد!.

اگرحرف زدن سخت باشد که هست  حرف نزدن که نباید سخت باشد!

 گویا حرف نزدن برای بعضی از حرف زدن سخت تراست!

*وبلاگ غلامعلی رجایی
نظرات بینندگان