arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

وال استريت ژورنال: توقيف کشتي آمريکايي نگراني ها را از بسته شدن تنگه هرمز افزايش داه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در تحلیلی نوشت: توقیف کشتی آمریکایی توسط ایران نگرانی ها درباره بسته شدن تنگه هرمز را مطرح کرده است.

به گزارش «انتخاب»، در ادامه این گزارش آمده است: اقدام ایران در توقیف یک کشتی تجاری آمریکایی، نگرانی هایی را برای مقامات‌آمریکایی درباره تنگه هرمز به وجود آورده است.

مقامات دفاعی آمریکا و صاحب کشتی بازداشت شده آمریکایی گفته اند که مقامات ایرانی با شلیک تیر هوایی این کشتی را در تنگه هرمز که یک ابراه میان ایران و عمان است،‌متوقف کردند.

این دومین بار در روزهای اخیر است که کشتی های آمریکایی و ایرانی رویاروی یکدیگر قرار می گیرند. همچنین این رویارویی در حالی صورت می گیرد که تنش ها در منطقه خلیج فارس به دلیل حملات اخیر عربستان سعودی به یمن به شدت افزایش یافته است. آمریکا و ایران در قضیه یمن در مقابل یکدیگر قرار دارند، اما در حالی که آمریکا و ایران از طرف های مخالف هم در یمن حمایت می کنند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا یک توافق جنجالی برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران با این کشور منعقد کند.

مقامات آمریکایی می گویند، هفته گدشته چهار قایق گشتی تلاش کردند تا مانع یک کشتی باری با پرچم آمریکا در آب های خلیج فارس شوند. آنها گفتند،‌هنگامی که کشتی مائرسک کنزینگتون (Maersk Kensington)در بیست و چهارم آوریل به هشدارهای رادیویی این کشتی های گشتی توجه نکرد، این قایق های گشتی ایرانی تلاش کردند کشتی 980 فوتی تجاری را محاصره کنند.

این قایق ها در نهایت محل را ترک کردند. اما توقیف کشتی آمریکایی در روز یکشنبه می تواند نشانه ای از تشدید تهدیدهای ایران در منطقه باشد.

کر رادینگز، سخنگوی کشتیرانی ریکمرز (Rickmers) گفته است که این کشتی به همراه مائرسک، یک محموله تجاری را حمل می کردند. آنها ارتباطشان را با 24 خدمه کشتی از دست داده اند. ضمن این که هیچ یک از خدمه این کشتی آمریکایی نبوده اند.
نظرات بینندگان