arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

دادستان کل کشور: قاطعانه با فساد اقتصادي، زمين‌خواري و قاچاق کالا مبارزه مي‌کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کشور گفت: با مفاسد اقتصادي، زمين‌خواري و تغيير کاربري اراضي کشاورزي و باغات و قاچاق کالا با عزم و اراده‌اي جدي قاطعانه برخورد مي‌کنيم.

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي ظهر امروز در آيين تکريم و معارفه رئيس کل دادگستري استان بوشهر با بيان اينکه مبارزه با فساد در جامعه مورد توجه ويژه دستگاه قضا است اظهار داشت: مبارزه با فساد اقتصادي، زمين‌خواري و قاچاق کالا که توليد ملي را به خطر انداخته است مورد توجه ويژه قوه قضاييه است.

وي با اشاره به اينکه نقش همه دستگاهها در مبارزه با مفاسد اقتصادي، زمين خواري و قاچاق کالا مهم است افزود: در اين راستا در مرزهاي دريايي و خشکي کشور بيشترين امکانات و نيروي انساني صرف مي‌شود.

رئيسي با اشاره به اينکه در مبارزه با مفاسد اقتصادي و زمين‌خواري هيچ چشم پوشيي نمي‌شود گفت: به دادستانهاي سراسر کشور تاکيد شده تا نسبت به گزارش‌هاي زمين خواري و تغيير کاربري اراضي کشاورزي و باغات، مفاسد اقتصادي و قاچاق کالا با حساسيت برخورد و هيچ چشم پوشي در اين خصوص صورت نگيرد.

وي با تاکيد بر مشارکت بيشتر وزارت جهاد کشاورزي با نيروي انتظامي در پيشگيري از تغيير کاربري اراضي کشاورزي تصريح کرد: وزارت جهاد کشاورزي با همکاري نيروي انتظامي درپيشگيري از تغيير کاربري اراضي کشاورزي تلاش کنند در صورت عدم تحقق آن به دستگاه قضا گزارش تا دادستانها با تشکيل پرونده کار را دنبال کنند.

رئيسي قاچاق کالا را تهديد جدي در حوزه توليد ملي دانست و گفت: براي رسيدن به اشتغال مفيد و رونق توليد در جامعه بايد با قاچاق کالا قاطعانه مبارزه کرد.

وي تاکيد کرد: با اصلاح امور در جامعه بايد بستر فراهم شدن خلاف، فساد و کجي‌ها را در جامعه از بيان ببريم.

رئيسي با تاکيد بر اين نکته که اعلام آمار فساد سبب نگراني در جامعه مي‌شود گفت: اعلام آمارهاي فساد که سبب نگراني مردم مي‌شود مسئولان بايد دريچه‌هاي سو استفاده در جامعه را ببندند.

دادستان کل کشور با اشاره به اينکه رسيدگي به پرونده‌هاي جرائم ياد شده در اولويت است گفت: قاچاق کالا ضربات مهلکي به توليد ملي مي‌زند ودر سرمايه گذاري افزايش توليد ملي با تهديدات قاچاق کالا همخواني ندارد.

وي با اشاره به اينکه قاطعانه با فساد اقتصادي، زمين خواري و قاچاق کالا مبارزه مي‌کنيم تاکيد کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادي، زمين خواري و تغيير کاربري اراضي کشاورزي و باغات و قاچاق کالا در دستور کار دستگاه قضايي با عزم و اراده‌اي جدي قرار دارد.

رئيسي با بيان اينکه اراده جدي در قوه قضاييه در برخورد با زمين خواري ايجاد شده است افزود: يک اراده جدي در حوزه پديده زمين خواري وجود دارد که ضمن برخورد قاطع اين متخلفان اين حوزه با تغيير کاربري اراضي کشاورزي و باغات برخورد مي‌شود.

دادستان کل کشور با تاکيد براجرايي شدن منشور جامع 8 ماده‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در راستاي مبارزه با فساد اقتصادي افزود: پيام هشت ماده‌اي رهبر معظم انقلاب جامع‌ترين منشور مبارزه با مفاسد اقتصادي براي قواي سه گانه است که بعد از 12 سال اين پيام همچنان جامعيت و روشني خود را براي مسئولان به همراه دارد
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان