arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

دومین متمم پیشنهادی به طرح «بازبینی توافق هسته‌ای در کنگره» هم رد شد

نمایندگان مجلس سنا متمم پیشنهادی دیگری که لغو تحریم‌ها علیه ایران را به تأیید «عدم حمایت ایران از تروریسم» مشروط می‌کردند را رد کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان مجلس سنای آمریکا دومین متمم پیشنهادی به طرح بازبینی کنگره در توافق هسته‌ای را هم رد کردند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این متمم که خواستار مشروط کردن لغو تحریم‌های ایران به تأیید «عدم حمایت ایران از تروریسم» توسط رئیس‌جمهوری آمریکا بود با 54 رأی مخالف در برابر 45 رأی موافق در صحن عمومی سنا ناکام ماند. این متمم را سناتور باروسو پیشنهاد داده بود.

سناتورها در اولین جلسه بررسی طرح بازبینی کنگره در توافق هسته‌ای در صحن عمومی مجلس سنا که روز سه‌شنبه برگزار شد متمم تبدیل توافقنامه ایران به معاهده با الزامات حقوقی مترتب بر آن را رد کرده بودند.

بررسی این طرح در صحن عمومی مجلس سنا از روز سه‌شنبه آغاز شد، حدود دو هفته بعد از آنکه تمامی 19 عضو کمیته بانکداری مجلس سنا به ارائه آن به صحن عمومی رأی مثبت دادند.

این طرح که به ابتکار «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی تهیه شده اجرای توافق هسته‌ای را به تصویب کنگره منوط می‌کند. بر اساس این طرح، دولت باراک اوباما باید در صورت حصول هرگونه توافقی با ایران، آن را ظرف 5 روز به کنگره ارائه دهد.

یکی از دلایل مخالفت با برخی متمم‌های پیشنهادی این است که نمایندگان مجلس سنا می‌خواهند تا حد ممکن تصویب این طرح و جلب بیشترین حمایت‌ها از آن را نسبت به «بهتر کردن» لحن آن در اولویت قرار دهند.  

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که ابتدا طرح کورکر را به وتو تهدید کرده بود در روزهای گذشته گفته در صورتی که لحن این طرح با اضافه کردن متمم‌های غیرضروری تغییر پیدا نکند حاضر به امضای آن به عنوان قانون است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان