arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
جروزالم‌پست:

اقدام تل‌آويو براي شبيه‌سازي جنگ سايبري با ايران و حزب‌الله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 برخي فرماندهان ارتش رژيم اسرائيل با تهديدآميز خواندن توان سايبري ايران و حزب‌الله لبنان، از آغاز ساخت شهري مينياتوري براي اهداف آفندي و پدافندي در اين باره خبر دادند.

برخي از افسران ارشد رژيم اسرائيل مدعي شدند که ايران و حزب‌الله لبنان تهديد سايبري قابل توجهي عليه تل‌آويو هستند.

به نوشته روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، در حالي که حزب‌الله لبنان با زرادخانه‌هاي راکتي و نيروهاي ماهر خود تهديدي عليه اسرائيل است، ايران نيز مبدل به تهديد سايبري عليه ارتش اسرائيل شده است.

بر اساس اين گزارش، يکي از فرماندهان واحد دفاع سايبري اسرائيل مستقر در «رمت گان»، در اين زمينه گفت: «ما دشمني به نام لبناني‌ها را داريم که مي‌دانند چگونه فن‌آوري کسب کرده و نيک مي‌دانند عليه کجا آن‌را بکار ببرند. لبناني‌ها دائم در حال تغيير نفرات و تجهيزات خود هستند.»

اين ژنرال ارتش رژيم صهيونيستي که مسئوليت جنگ سايبري اين رژيم را بر عهده داشته و در گزارش با نام «ژنرال جي» به وي اشاره شده، همچنين گفته است که اسرائيل بايد بتواند اقدامات دشمن را رصد کرده و به سرعت به هر تلاشي براي نفوذ واکنش نشان دهد.

يکي ديگر از فرماندهان ارشد واحد دفاع سايبري ارتش اسرائيل با اعلام تلاش براي ساخت شهر مينياتوري با اهداف نظامي، سايبري به نام «سيم سيتي» گفت در اين شهرک قطار، فرودگاه، سامانه رادارهاي چرخشي، سامانه دفاع موشکي، نيروگاه هسته‌اي، اداره برق و ديگر تجهيزات وجود دارد.

جروزالم‌پست در خصوص فعاليت‌ها در اين شهر مينياتوري نوشته است: «اينجا، واحدها رزمايش برگزار مي‌کنند. در اين شهرک واحدي براي حمله به شهرها وجود دارد که قادر است به عنوان نمونه با افزايش سرعت قطار آن را از ريل خارج کند. در اين بين ممکن است مهاجمين به نيروگاه هسته‌اي حمله کرده و آن را از کار بياندازند.

مي‌توان کنترل سامانه دفاع موشکي را به دست گرفت تا عليه همان شهري که در آن مستقر شده، وارد عمل شود. در همين رابطه در اطراف اين شهر 2 رايانه قرار داده شده تا ويروس ايجاد کنند و رايانه‌هاي ديگر را آلوده کنند و تمام اطلاعاتي را که از اهداف و قربانيان حملات عبور مي‌کند، شنود کنند.»

اين مقام نظامي اسرائيلي در خاتمه ضمن توجيه اقدام‌هاي حال و آينده واحد دفاع سايبري اسرائيل تاکيد کرد که دشمنان تل‌آويو (ايران و حزب الله لبنان) در حال بروز رساني خود هستند و سامانه‌هاي ضد ويروس قادر به برخورد عليه تهديدهاي خاص نمي‌باشند و لزوم بکار گيري نفرات بسيار زبده و مسلط به علم روز رايانه با سامانه‌هاي پيشرفته بيش از بيش احساس مي‌ش

گفتني است، رژيم اسرائيل در حالي تلاش در بزرگ‌نمايي واحد دفاع سايبري خود مي‌کند که اين رژيم و آمريکا از جمله مسببان حملات سايبري عليه اهداف برون مرزي بوده و نمونه‌هاي بسياري در اين باره وجود دارند. ويروس «استاکس‌نت» از جمله پروژه‌هايي بود که واشنگتن و تل‌آويو مشترکا براي ضربه زدن به تأسيسات هسته‌اي ايران در دستور کار قرار دادند.

در ماه‌هاي اخير آمريکا در گزارش‌هايي متعددي تلاش کرده است تا ايران را در کنار روسيه، چين و کره شمالي تهديدي سايبري جلوه دهد. رئيس‌جمهور آمريکا دو ماه قبل قانوني را براي تحريم کشورها به بهانه تهديد سايبري امضا کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان