arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

آدم ربایان نیم میلیاردی در چنگال پلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گروگانگيراني که با ربودن پسربچه‌اي ۱۰ ساله، خواستار ۵۰۰ ميليون تومان شده بودند، در عمليات پيچيده چهار روزه پليسي به دام افتادند.

سردار سيروس فتحي با اشاره به دستگيري آدم رباهاي 500 ميليون توماني، در تشريح جزئيات اين دستگيري اظهار داشت: ساعت 6 بعد از ظهر روز 23 فروردين امسال، گزارش ربودن يک پسربچه 10 ساله به ماموران پليس آگاهي قرچک اعلام شد.

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران ادامه داد: پدر اين پسربچه در اظهاراتش به ماموران عنوان کرد که فرزندش در حالي که مشغول بازي در کوچه بوده، ربوده شده و ربايندگان در تماسي تلفني با ما، خواستار پرداخت 500 ميليون تومان پول نقد در ازاي آزادي «محمد» فرزنده 10 ساله‌ام شده‌اند.

وي با بيان اينکه با توجه به حساسيت موضوع چند تيم عملياتي ويژه براي بررسي اين گروگانگيري در فرماندهي انتظامي شرق استان تهران تشکيل شد، گفت: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که گروگانگيران براي تماس تلفني با خانواده گروگان، از يک تلفن همگاني در منطقه تهرانپارس استفاده کرده‌اند؛ از اين رو آدرس کيوسک تلفن همگاني استخراج و ماموران براي بررسي موضوع و شناسايي فردي که با خانواده پسربچه ربوده شده، تماس گرفته بود، به محل مورد نظر اعزام شدند.

فتحي ادامه داد: در همان تحقيقات نخست و با بازبيني دوربين‌هاي اطراف کيوسک تلفن، مشخص شد که فرد تماس گيرنده از يک خودروي پرايد خارج شده و با مراجعه به کيوسک تلفن عمومي، با خانواده اين پسربچه تماس گرفته است.

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران با بيان اينکه گزارشات به دست آمده از اظهارات اهالي محل در زمان ربودن «محمد» نيز از حضور يک خودروي پرايد با دو سرنشين حکايت داشت،‌ گفت:‌ با توجه به تطابق مشخصات خودروي پرايد در مقابل منزل گروگان و در کنار کيوسک تلفن عمومي، ماموران پليس درصدد يافتن خودروي پرايد مذکور برآمدند و در اقدامات تخصصي خود توانستند مشخصات مالک و آدرس وي را شناسايي کنند.

وي در ادامه افزود: پس از شناسايي آدرس مالک پرايد، ماموران منزل وي در منطقه پرند را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

فتحي گفت: در خلال تحقيقات پليسي و با توجه به اينکه سرنخ‌هاي خوبي از گروگانگيران به دست آمده بود، ماموران پليس در جريان اظهارات داماد خانواده گروگان قرار گرفتند که با ترساندن خانواده «محمد» قصد داشت تا آن‌ها را نسبت به پرداخت پول مورد نظر گروگانگيران ترغيب کند و مانع دخالت پليس در ماجراي اين گروگانگيري شود؛ حتي وي عنوان کرده بود که حاضر است براي پرداخت بخشي از پول مورد درخواست گروگانگيران، مبلغي را نيز از برادرش قرض کند!

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران با بيان اينکه ماموران در تحقيقات از خانواده گروگان و ديدن عکس داماد خانواده، متوجه تطابق چهره وي با عکس‌ها و تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته اطراف کيوسک تلفن شدند، افزود: با مسجل شدن همدستي داماد اين خانواده با گروگانگيران، ماموران تحقيقات نامحسوس از وي را آغاز کردند و موفق به شناسايي پاتوق وي در يکي از باغ‌هاي منطقه پاکدشت شدند ولي براي يافتن سرنخي از محل نگهداري گروگان، به کنترل نامحسوس وي ادامه دادند.

وي ادامه داد: در روز چهارم اين ماجرا، آدم ربايان در سه مرحله با خانواده «محمد» قرار گذاشتند که در نهايت خانواده محمد 10 ساله، از حضور بر سر قرار امتناع کردند؛ اين درحالي بود که اکيپ‌هاي ويژه‌اي از ماموران، تمامي کيوسک‌هاي تلفن‌هاي عمومي منطقه تهرانپارس را زيرنظر قرار داده بودند و در اين خلال، موفق به شناسايي يکي ديگر از گروگانگيران که تماس تلفني با خانواده گروگان را برقرار مي‌کرد، شدند.

فتحي گفت: به دنبال امتناع خانواده «محمد» از امتناع براي حضور در سر قرار با گروگانگيران، نفر دوم شناسايي شده که از حضور خانواده گروگان، نااميد شده بود به سمت منزلش بازگشت که دو اکيپ از ماموران با تعقيب و مراقبت وي، توانستند او را در لحظه ورود به پارکينگ منزلش و درحالي که وي به شدت غافلگير شده بود دستگير کنند.

فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران افزود: پس از دستگيري متهم اول، بلافاصله داماد اين خانواده نيز در منزلش در پاکدشت دستگير و فرد ربوده شده نيز که در منزل وي بوده آزاد و داخل منزل وي مورد بررسي قرار گرفت که طي اين بررسي لباسهايي که وي پوشيده بود و در روزهاي قبل اقدام به تماس در کيوسک‌هاي تلفن مي‌کرد و در دوربين‌ها کاملا مشخص بود نيز کشف شد.

وي ادامه داد: متهمان که به هيچ وجه احتمال دستگيري خود توسط ماموران را نمي‌دادند در اعترافات خود، انگيزه مالي را تنها انگيزه اين آدم ربايي عنوان کردند؛ داماد اين خانواده نيز در اعترافات خود به ماموران نيز گفت « پدر محمد پيش از اين قول خريد يک آپارتمان را به من داده بود ولي بعداً از خريد اپارتمان براي من امتناع کرد، اين درحالي بود که من در شرايط مالي بدي به سر مي‌بردم و اين اواخر متوجه شدم که پدر زنم، زميني را به مبلغ 18 ميليارد تومان فروخته است، لذا طي يک هماهنگي با همدستانم، اقدام به طراحي نقشه اين آدم ربايي و اجراي آن کرديم.

فتحي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اعترافات صريح متهمان مبني بر ربودن کودک 10 ساله و با تکميل اين پرونده و ارسال به دادسرا، قرار بازداشت موقت براي متهمان صادر و هر دو روانه زندان شدند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان