arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

آيت‌الله مکارم‌شيرازي: عمر وهابيت تمام شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مرجع تقليد شيعيان با تاکيد براينکه داعش ثمره شوم‌‌ شجره خبيث وهابيت است، گفت: چندي پيش مجموعه‌اي ۱۵۰ صفحه‌اي براي ما ارسال شده که در آن نشان داده ۱۵۰ اثر اسلامي توسط داعش خراب شده است.

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اينکه بسياري از مسائل و مشکلات در زندگي از نداشتن قناعت است، اظهارداشت: برخي حاضر به زندگي با قناعت نيستند از همين رو هر مالي را از هر راهي به دست مي‌آورند و دست به کار خلاف مي‌زنند.

مرجع تقليد شيعيان افزود: کسي که به قناعت روي بياورد به مال حلال قانع است و دست به خلاف نمي‌زند.

استاد برجسته حوزه علميه با با بيان اينکه سعودي‌ها کنگره بر ضد تکفير در حجاز انجام دادند و تاکيد کردند تکفير لازم نيست، تصريح کرد: سعودي‌ها در اين کنگره تاکيد کردند تکفير مومنان و مسلمانان خلاف کلام رسول‌الله است و خواستند خودشان را از تکفيري‌ها و داعش جدا کنند، اما چيزي نگذشت که داستان يمن پيش آمد و در تکفير مسلمانان يمن مسابقه گذاشتند.

وي با بيان اينکه مفتي بزرگ عربستان فتوا داد مسلمانان يمن کافرهستند گفت: عمر وهابيت تمام شده و آثار آن نمايان شده است.

آيت الله مکارم شيرازي با تاکيد براينکه داعش ثمره شوم‌‌ همان شجره خبيث وهابيت است تصريح کرد: چندي پيش مجموعه‌اي 150 صفحه‌اي براي ما ارسال شده که در آن نشان داده 150 اثر اسلامي توسط داعش خراب شده است.

مرجع تقليد شيعيان با بيان اينکه تکفيري‌ها و داعش قتل‌هايي از خودشان اختراع مي‌کنند که در تاريخ همانند ندارد اظهارداشت: آمريکا مي‌خواهد عراق را به سه دولت کرد، سني و شيعه تجزيه کند تا سه دولت ضعيف سره کار بيايند که دائم با هم درگير باشند بايد مراقب اين مسائل باشيم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان