arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

پايان عمليات چهار روزه نجات کشتي خارجي در دهانه اروند رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دريايي و بندري اداره کل بندر خرمشهر از پايان عمليات چهار روزه نجات کشتي سانحه ديده Aashish در آب هاي شمال خليج فارس در دهانه اروند رود خبر داد.

احمد شهرياري افزود: اين شناور که محموله پنج هزار و 200 حلقه لاستيک، قطعات موبايل و کالاي متفرقه همراه داشت، از بندر شارجه به بندر بصره در حال تردد بود که حوالي بويه شماره 1خور موسي به سمت دهانه اروندرود دچار آتش سوزي شد.

وي گفت: خدمه کشتي Aashish با ارسال پيام اضطراري به ايستگاه راهنمايي بندر امام خميني(ره)، اين سانحه را اطلاع رساني کردند که بلافاصله پس از برقراري ارتباط و آگاهي از نوع محموله که قابل اشتعال نيز بود، تدابير لازم در نظر گرفته شد و چند شناور براي انجام عمليات امداد رساني به محل حادثه اعزام شد.

شهرياري اظهارکرد: غرق شدن اين کشتي در مسير تردد شناورها از بنادر جنوبي ايران به ويژه بندر امام خميني(ره) به بندرخرمشهر و برگشت، مي توانست حوادثي به دنبال داشته باشد، که تيم عملياتي اداره کل بندر خرمشهر با تجهيزات کامل در محل سانحه حضور يافت و پس از چهار شبانه روز، عمليات نجات خدمه، مهارآتش، نجات کشتي و انتقال آن به بندرخرمشهر را با موفقيت به پايان رساند.

به گفته معاون دريايي و بندري اداره کل بندر خرمشهر، هشت خدمه اين کشتي که مليت اندونزيايي و سريلانکايي دارند، در سلامت کامل به سر مي برند و براي انجام مراحل قانوني در بندرخرمشهر اسکان يافته اند.

وي مشخصات اين شناور باري را 63 متر طول، 9.80 مترعرض و 5.80 متر عمق و با تناژ GT1092 اعلام کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان