arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

محسن رضایی: توسعه فرهنگ اسلامی تفرقه افکنی صهیونیزم را خنثی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز توسعه مسائل فرهنگی یکی از مهمترین ابزار امت اسلامی برای خنثی سازی تفرقه و سوءاستفاده های صهیونیزم است.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز فرهنگی عراق در تهران افزود: امیدواریم این الگوی فرهنگی بین عراق و ایران حرکتی رایج در تمامی بلاد اسلامی باشد؛ زیرا ارتباطات فرهنگی، معنویت و برادری را در بین امت اسلامی گسترش می دهد.

وی اضافه کرد: از گذشته تاکنون بین ملت ایران و عراق سابقه تاریخی و فرهنگی عمیق و ناگسستنی وجود داشته و با ایجاد مرکز رایزنی فرهنگی عراق در تهران، این ارتباط محکم تر خواهد شد.

رضایی، با بیان اینکه انقلاب، آزادی خواهی و بشردوستی از قلب عراق (کربلا ) برخاسته و به تمامی کشورها صادر شده است گفت: پیوندهای دولت و ملت عراق با ایران، حقیقی و واقعی است به طوری که امروز استکبار و صهیونیزم را به وحشت انداخته است زیرا آنان فهمیده اند که این ارتباط می تواند جایی برای گسترش فرهنگ واحد اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مدتی است که استکبار و صهیونیزم وحدت جهان اسلام هدف قرار داده اند به نحوی که به دنبال ادامه پروژه تفرقه و ناامنی در بین امت اسلامی هستند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صهیونیزم تفرقه و ناامنی را در جهان اسلام ایجاد کرده تا از ظهور تمدن اسلامی در منطقه و دنیا جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: حال اگر روزی تمامی کشورهای اسلامی در تجارت، اقتصاد، تکنولوژی های نوین، انرژی و نفت با یکدیگر متحد شوند، به طور حتم فرهنگ اسلامی در تمامی دنیا توسعه می یابد.

رضایی اضافه کرد: بنابر این ما درک می کنیم چرا آمریکا و غرب از اتحاد امت اسلام ناراحت هستند؛ یک مقام آمریکایی در سفر اخیر خود به یمن برای تفرقه و ناامنی در این کشور میلیون ها دلار اسلحه و میراژ به فروش رسانده است،اما مطمئن باشند که شکست خواهند خورد.

به گفته وی، ملت های مسلمان اختیار، آزادی و حاکمیت خود را از آن خود و دست بیگانگان را از سرنوشت خود دور خواهند کرد.

رضایی اظهار داشت: براین باوریم که با وحدت امت اسلام و توسعه فرهنگ اسلامی در جهان می توانیم بار دیگر شاهد پیروزی خون بر شمشیر در یمن، سوریه و عراق باشیم و جهان اسلام پیروز و مشکلات حل خواهد شد.

وی ضمن خرسندی از راه اندازی مرکز فرهنگی عراق درایران گفت: ملت و دولت عراق بدانند که جمهوری اسلامی از عراق مستقل و با عزت و سرافراز در دنیا حمایت می کند.
نظرات بینندگان