arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

زمان مراسم تشییع و ختم دکتر صادق آیینه وند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پيکر مرحوم صادق آيينه وند چهره ماندگار تاريخ، استاد دانشگاه تربيت مدرس و رييس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي صبح روز يکشنبه (پس فردا) از محل دانشگاه تربيت مدرس به سمت قطعه نام آوران بهشت زهرا تشييع مي شود.

قرار است آيين وداع با پيکر دکتر آيينه وند ساعت 8:30 روز يکشنبه در پژوهشگاه علوم انساني و ساعت 9:30 در دانشگاه تربيت مدرس برگزار مي شود.

مراسم ختم اين فقيد سعيد نيز ساعت 16 تا 17:30 روز دوشنبه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

دکتر صادق آيينه وند روز گذشته (پنجشنبه) به دليل بيماري در يکي از بيمارستان هاي تهران، دار فاني را وداع گفت. وي پس از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد به عنوان رييس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي منصوب شده بود.

دکتر صادق آيينه وند در سال هاي پر بار زندگي اش طي فعاليت هاي علمي ارزنده که حاصل آن بيش از 100 مقاله در مجلات علمي داخلي و بين المللي به زبان هاي فارسي و عربي و 35 کتاب در قالب تاليف، تحقيق، ترجمه بوده و تربيت صدها دانشجو در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري است از مسئوليت هاي مراکز علمي و دانشگاهي نيز منشا خدمات ارزشمندي بوده است.

رياست مرکز سياست علمي وزارت علوم تحقيقات و فناوري، دانشکده علوم انساني دانشگاه تربيت مدرس، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و نيز تاسيس مجله بين المللي علوم انساني جمهوري اسلامي به دو زبان عربي و انگليسي از حمله سوابق دکتر آيينه وند به شمار مي آيد.

از ديگر فعاليت هاي دکتر آيينه وند مي توان به تاسيس مجله آفاق الحضارة الاسلاميه در تمدن اسلامي به زبان عربي در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي که سردبيري آن را به عهده داشت، پيشنهاد و تاسيس رشته هاي تاريخ و مطالعات زنان در دانشگاه هاي کشور، تدريس درس تاريخ اسلام در دانشگاه هاي حوزه در قم به پيشنهاد استاد علامه مرحوم دکتر سيد جعفر شهيدي و خدمات شايان گسترده ديگر به ويژه ترويج فرهنگ ايثار اهل بيت اشاره کرد که زمينه ساز تعليم و تربيت فرهيختگان ميهن عزيز بوده و آثار علمي و فرهنگي درخشاني در تحول و پيشرفت جامعه علمي کشور داشته است.

در طي حيات پربار اين استاد دانشگاه از طرف مراکز علمي و دانشگاهي مراسم بزرگداشت فراواني و تقدير از فعاليت هاي علمي ارزنده وي به عمل آمد که از جمله آن ها مي توان به استاد نمونه کشوري در سال 1373 و در سال 1383 فرهيخته استان همدان، 1385 چهره ماندگار، 1390 پيشکسوت علوم انساني در پنجمين دوره جشنواره بين المللي فارابي و محقق و استاد برجسته کشور در جشنواره علامه طباطبايي بنياد علمي نخبگان اشاره کرد.
نظرات بینندگان