arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

استان صعده زیر بمباران هواپیماهای متجاوز سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده های کشورهای عضو ائتلاف سعودی در تجاوز نظامی خود به یمن، جمعه شب مناطق متعددی را در استان صعده یمن بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنگنده های کشورهای متجاوز به سرکردگی عربستان شامگاه گذشته با حمله به استان های صعده، حجه و شبوه یمن چندین نقطه از جمله مناطق غیرنظامی را هدف قرار دادند.

عربستان در واکنش به ضربات وارد شده از سوی جنبش مردمی انصارالله یمن به بخش هایی از مناطق مرزی خود در روزهای گذشته از جمله یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر نجران، تهدید کرده بود که استان صعده را با خاک یکسان خواهد کرد.

احمد العسیری سخنگوی نظامی عربستان استان های صعده و مران را مناطق نظامی و از اهداف تجاوز نظامی کشورهای هم پیمان عربستان خواند.

گزارش رسانه ها از بحرانی بودن وضعیت انسانی در این شرایط خبر می دهند. عربستان علاوه بر تجاوز نظامی به خاک یمن طی شش هفته گذشته، مانع از کمک رسانی و ورود گروه ها و محموله های بشردوستانه به این کشور می شود.

بسیاری از سازمان های بین المللی درباره بروز بحران انسانی در این کشور هشدار داده و خواستار توقف تجاوزهای عربستان شده اند.

براساس این گزارش صدها خانواده در استان صعده تحت محاصره و شرایط جنگی زندگی می کنند و به رغم هشدارهای مکرر عربستان مبنی بر تشدید حملات هوایی و توپخانه ای به این منطقه، در خانه های خود باقی مانده اند.

عربستان همچنین شب گذشته مناطقی را در استان حجه در غرب استان صعده گلوله باران کرد که بر اعلام ساکنان محلی و شاهدان عینی، در این حملات 13 نفر از روستاییان کشته شدند.

کشورهای متخاصم همچنین مناطقی در استان شبوه واقع در جنوب شرقی یمن از جمله مناطق اطراف فرودگاه شهر عتق را در این استان هدف حملات هوایی قرار دادند.

در نتیجه تجاوز نظامی عربستان به یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این کشور، تاکنون هزاران غیرنظامی به شهادت رسیده اند.
نظرات بینندگان