arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

مخالفت عربستان، قطر و کويت با ميزباني ايران در حضور افشارزاده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در جلسه اخير نمايندگان کشورهاي مرتبط با بازي‌هاي غرب آسيا، يکي از موضوعات مورد بحث، ميزباني جزيره کيش براي اين مسابقات بود که البته با عدم رغبت برخي کشورها روبرو شد.

به منظور تصميم‌گيري در مورد شرايط برگزاري بازي‌هاي غرب آسيا در سال جاري، نمايندگان ورزش ملي 12 کشور غرب آسيا روز پنج‌شنبه در کويت‌سيتي در کشور کويت گرد هم آمدند. رياست و ميزباني اين نشست بر عهده شيخ طلال الفهد، وزير ورزش و جوانان کويت بود.

همچنين ابراهيم عبدالملک، نايب رئيس فدراسيون بازي‌هاي غرب آسيا که اهل امارات متحده عربي است حضور داشت. ساير اعضاء حاضر به قرار زير بودند: امير عبدالحکيم بن مساعد از کميته المپيک عربستان، هاشم السيد از جمهوري لبنان، موفق جمعة از جمهورية عربية سورية، لانا الجغبير از پادشاهي اردن هاشمي، هلال السناني از پادشاهي عمان، رعد حمودي از جمهورية عراق و بهرام افشارزاده از جمهوري اسلامي ايران.

از مسائل مهمي که در اين نشست مورد بحث قرار گرفت، و در بررسي صورت جلسه پيشين هم لحاظ شد، ميزباني جمهوري اسلامي ايران براي بازي‌هاي غرب آسياي پيش رو است که مقرر شده در جزيره کيش برگزار شود.

در اين جلسه تا حدي راجع به اين ميزباني بحث شد، هر چند که برخي از اعضاء مخالف اين مساله بودند. در اين ارتباط، نمايندگان قطري و عربستاني و همچنين کويتي، بي‌رغبتي خود را در اين ارتباط بيان کردند.

همچنين در رابطه با برخي ديگر از ابعاد بازي‌هاي ياد شده هم بحث شد، ابعاد و زوايايي همچون ورزش‌هاي آبي و خاکي.

گفتني است که جزيره کيش تحت شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است. اين جزيره مساحتي معادل يک ششم شهر تهران دارد و جمعيتش نيز 30 هزار نفر است.

کيش سالانه يک ميليون گردشگر داخلي و 50 هزار گردشگر خارجي را پذيرا است.

بازي‌هاي غرب آسيا هر چهار سال يک بار برگزار مي‌شوند. نخستين دور آن در سال 1997 در تهران صورت گرفت.
منبع: فارس
نظرات بینندگان