arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

داعش 20 عضو کُرد خود را در موصل اعدام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع محلي در موصل اعلام کردند که گروه تروريستي داعش 20 شبه نظمي کُرد عضو خود را به اتهام خيانت و فرار از جنگ، اعدام کرده است.

اهالي شهر موصل در 400 کيلومتري شمال بغداد به خبرگزاري آلمان گفته‌اند که گروه تروريستي داعش اين افراد را به دليل عقب‌نشيني و نجنگيدن با پيشمرگ‌هاي کرد در درگيري‌هاي دو منطقه تلعفر و سنجار اعدام کرده که در بين اعدام‌شدگان شخصي به نام "بابوقادر الکردي" يکي از سرکردگان داعش نيز بوده است.

اين منابع همچنين اعلام کردند که داعش محمد الجبوري، عضو شوراي شهر موصل را در زادگاهش در شهر الحمدانيه اعدام و جسد او را به پزشکي قانوني موصل تحويل داده شده است.

گفته ميشود صدها جوان کرد از اقليم کردستان عراق به داعش پيوسته‌اند. اين گروه پيشتر نيز در جريان درگيري با پيشمرگ‌ها اعضاي کرد خود را به خيانت متهم کرده و چندين تن از آنها را اعدام کرده بود. داعش مي‌گويد برخي از کردهاي عضو اين گروه اطلاعات مهم از مواضع و مقرهاي فرماندهي داعش را به پيشمرگ‌ها يا نيروهاي ائتلاف مي‌دهند.

شهر موصل، مرکز استان نينوا با جمعيتي نزديک به 2 ميليون نفر جمعيت اوايل سال گذشته به کنترل داعش درآمد و بزرگترين شهر تحت تصرف اين گروه محسوب مي‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان