arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

کی‌روش کدام مربی ایرانی را تحقیر کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منتقدان کارلوس کروش این روزها حجم انتقادهای خود را از او بالا برده‌اند و می‌گویند ایران و ایرانی را تحقیر می‌کند.

به گزارش خبر ورزشی، منتقدان کارلوس کروش این روزها حجم انتقادهای خود را از او بالا برده‌اند و می‌گویند ایران و ایرانی را تحقیر می‌کند. گودرزی وزیر ورزش هم در دیدار اخیرش با پیشکسوت‌های فوتبال ایران، گفت کروش، ایرانی‌ها را تحقیر می‌کند تا تشویق شود اما آیا او مربیان ایرانی را در تیم‌ملی تحقیر کرده است؟

منتقدان كروش مي‌گويند او رفتار خوبي با دستياران ايراني‌‌اش نمي‌كند و همين مسئله باعث فرار و تحقير آنها شده است. ماركار آقاجانيان دستيار ايراني كروش مي‌گويد: «به شخصه كروش هيچ‌گاه با من رفتار بدي نداشته است.» يك جمله كروش باعث شد تا مربيان داخلي عليه او موضع بگيرند و آن جمله اين بود: «مربي ايراني بايد لباس تيم‌ملي را بردارد و قيف بچيند.» آقاجانيان در اين‌باره مي‌گويد: «فكر مي‌كنم بعضي از مربيان دچار اشتباه شده‌اند. كروش در واقع خواست بگويد به خاطر تيم‌ملي همه بايد اين كار را بكنند. خيلي وقت‌ها كروش خودش قيف مي‌چيند. من فكر مي‌كنم حرف او را اشتباه فهميده‌اند.»

اما آيا به راستي او با مربيان ايراني رفتار بدي در تيم‌ملي داشته است؟ نگاهي به دلايل جدايي اميد نمازي، مجيد صالح و علي كريمي نشان مي‌دهد ردپايي از تحقير آنها توسط كروش وجود نداشته است. نگاه كنيد:

اميد نمازي؛ او به دليل مشكلات مالي كه با فدراسيون داشت، تصميم به جدايي گرفت. علت دلخوري شديد كروش از نمازي هم به خاطر رفتار غيرحرفه‌اي‌‌اش بود. دستيار كروش از او اجازه گرفت تا به خاطر مشكلات خانوادگي راهي آمريكا شود. كروش به او اجازه داد و وقتي اميد به آمريكا رسيد، همه فهميدند او مربي تيم بانوان اين كشور شده است! اين رفتار نمازي دلخوري شديد كروش را در پي داشت و گفت كارهاي او را عباس، تداركاتچي تيم‌ملي هم انجام مي‌دهد. اين عصبانيت هم طبيعي بود چرا كه نمازي در آستانه جام‌جهاني‌ بي‌آنكه كروش را در جريان بگذارد، از تيم‌ملي رفت.

مجيد صالح؛ او تنها دو هفته در اردوي تيم‌ملي بود و به خاطر يك جمله كروش جدا شد. سرمربي تيم‌ملي ايران در اردوي اتريش پيش از جام جهاني، در جريان يكي از بازي‌ها از صالح خواست كه از روي سكوها بازي را ببيند و آناليز كند. دستيار ايراني هم سريعاً موضع گرفت و گفت او آمده تا روي نيمكت بنشيند. اين اختلاف‌نظر باعث جدايي صالح از تيم‌ملي شد. در فدراسيون به اين مربي گفته بودند دستيار اول كروش خواهد بود اما سرمربي تيم‌ملي گفت كه هرگز چنين چيزي را به مسئولان نگفته است.

علي كريمي؛ علت جدايي او هم كه كاملاً مشخص شد. كريمي در آخرين گفت‌وگوي خود با خبرورزشي گفت كه به خاطر يك سري مسائل از جمله بي‌توجهي به تيم‌ملي، وجود مشكلات گوناگون و بي‌سابقه در تيم‌ملي از جمله مشكل لباس‌ها و... تيم‌ملي را ترك كرد. كريمي در طول مصاحبه بلندي كه با خبرورزشي داشت، حتي يك بار هم نگفت كروش با او رفتار بدي داشته يا از برخوردهاي او ناراحت شده است.

تكمله: با وجود اين واقعيت‌ها، همچنان منتقدان كروش مي‌گويند او با مربيان ايراني رفتار خوبي ندارد و آنها را در تيم‌ملي تحقير مي‌كند ولي آيا شواهدي براي حرف‌هاي‌شان دارند؟
نظرات بینندگان