arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

لاریجانی: هر شب کتاب می‌خوانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از بخش های مختلف نمایشگاه دیدن کرد .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، علی لاریجانی در بازدید از این نمایشگاه درجمع خبرنگاران گفت: مسئولان وزارت ارشاد گزارشی دادند که نمایشگاه امسال از نظر تنوع موضوعی و کیفیت کتاب، رشد قابل قبولی داشته است و من هم در آثاری که دیدم نشان می داد که کیفیت بهتری دارد.

وی افزود : اما اقتصاد نشر، اقتصاد نسبتا بیماری است و چرخه اقتصادی مطلوبی ندارد و باید از آن حمایت شود .

لاریجانی با بیان اینکه بر اساس قانون، ناشران و مولفان از پرداخت مالیات معاف هستند ، گفت: در جلسه ای که امروز با تعدادی از ناشران داشتیم ، اعلام شد که از آنها مالیات گرفته می شود و این خلاف قانون است و من این موضوع را پیگیری خواهم کرد .

لاریجانی با تاکید بر این که باید ساز و کارهایی برای بالا بردن تقاضای کتاب در کشور فراهم شود
افزود: اصحاب رسانه می توانند در این زمینه موثر باشند .

وی اضافه کرد: باید بسته ای تهیه تا اقتصاد نشرتوانمند شود و باید این بسته را در قانون برنامه ششم مورد توجه قرار دهیم .

لاریجانی افزود: این وظیفه عمومی است که رسانه ها و وزارت ارشاد تلاش کنند که ناشران مورد حمایت قرار گیرند و کتاب ارزان تر به دست مردم برسد.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا عالم سیاست ، اجازه کتاب خواندن به شما می دهد گفت : فرصت زیادی نیست اما غالباً هر شب کتاب می خوانم و روزهای تعطیل بسیار بیشتر فرصت مطالعه دارم .

لاریجانی در واکنش به گفته سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه قانون حمایت از آمران به معروف عجولانه تصویب شده است گفت : کسی شورای نگهبان را تعجیل نکرده بود که تصویب کند ، آنها می توانستند بررسی بیشتری کنند زیرا شورای نگهبان ، ده روز برای بررسی وقت دارد و ده روز هم می تواند تمدید کند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تهدیدها و فشارهای غرب تاثیری بر روند مذاکرات دارد گفت:تهدیدها می تواند بر افکار عمومی تاثیر بگذارد ولی مذاکره کنندگان از توانمندیی برخوردارند که بین این مسائلی که جوسازی است و متن مذاکرات ، تفاوت قائل شوند.
نظرات بینندگان