arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

احتمال فلج شدن "خليفه داعش" قوت گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اخيرا شايعات زيادي مبني بر آسيب ديدن رهبر داعش در يک حمله هوايي منتشر شده و ماه‌ها پس از آن حمله وي هنوز در انظار عمومي ديده نشده و سخنراني مرد شماره دوي داعش در همان مسجدي که بغدادي اعلام خلافت کرد، به شايعات دامن زده است.

به گزارش بيزنس اينسايدر، چندين هفته است که شايعاتي مبني بر سلامتي ابوبکر بغدادي و رهبر گروه تروريستي داعش منتشر شده است. چندين روزنامه نگار در خاورميانه گزارش داده‌اند که بغدادي به دليل حمله هوايي ماه‌هاي پيش از ناحيه ستون فقرات آسيب ديده و ناتوان شده است.

اين چهره شاخص تروريست‌هاي داعش که مناطق گسترده‌اي از عراق و سوريه را تحت کنترل دارند، طبق گزارش‌ها آنقدر بد آسيب ديده است که قادر به حرکت نيست. هم اکنون نشانه ديگري ديده شده که تائيدي بر ناتواني بغدادي است.

روز جمعه فرد شماره دو داعش موسوم به ابوعلا عفري در همان مسجد موصل که بغدادي خود را در آن به عنوان "خليفه داعش" معرفي کرد، براي حاضران سخنراني کرد.

روزنامه انگليسي گاردين پيش از اين گزارش داده بود که ابوعلا عفري سابقا معلم فيزيک بود و هم اکنون رهبري موقت داعش را در غياب بغدادي به دست گرفته است؛ با اين حال وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) هنوز زخمي شدن بغدادي را تائيد نکرده است. عفري گفت که سخنراني وي در حالي انجام مي‌شود که "روزهاي سختي پيش رو" است اما وي به صورت واضح به شايعات پشت سر بغدادي اشاره‌اي نکرد.

تحليل‌گران بر اين باورند که اگر عفري براي هميشه هدايت داعش را برعهده بگيرد ممکن است که تغييراتي ايجاد شود. سخنراني مرد شماره دوي داعش با انتشار توئيت حساب‌هاي داعش همزمان شد که در آنها به انجام حملاتي در لندن و در پروازهاي تجاري هشدار داده بودند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان