arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴

رابطه عصبانيت با بيماري ام اس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مهردخت مژده اظهار کرد: ام اس يک بيماري خود ايمني است. نمي‌توان گفت ميزان شيوع اين بيماري افزايش يافته بلکه بايد گفت توجه و آگاهي مردم به بيماري و مراجعه به پزشک بيشتر و تشخيص بيماري نيز از سوي پزشکان بسيار بهتر شده است.

وي تصريح کرد: ادعا شده است که عوامل محيطي، ژنتيکي، سابقه فاميلي، عفونت‌هاي دوران کودکي و بيماري‌هاي درگير کننده سيستم ايمني بدن همگي در ايجاد بيماري ام اس تاثير گذارند و برخي مي‌گويند هر چه از خط استوا دورتر شويم ميزان شيوع ام اس بيشتر مي‌شود، اما نتيجه قطعي علمي براي اين نظريه وجود ندارد.

اين متخصص مغز و اعصاب تاکيد کرد: علائم هشدار دهنده ام اس نظير اختلال ديد، اختلال در اجابت مزاج، تعادل، راه رفتن، اختلالات حسي، تاري ديد و در مواردي دو بيني و از بين رفتن ديد چشم براي مدتي بايد مورد توجه قرار گيرد. علائم ياد شده ممکن است موقتي يا دائمي باشد به طوريکه علائم به گونه‌اي است که موجب آزار بيمار مي‌شود.

اين متخصص مغز و اعصاب در خصوص تغذيه بيماران مبتلا به ام اس گفت: بايد غذاي مصرفي بيماران کم نمک باشد، ميوه و سبزيجات تازه را در سبد غذايي خود بگنجانند، از مصرف چهار مغز غافل نشوند، لوبيا و اسفناج مواد مفيدي براي اين بيماران است و توصيه مي‌شود روغن مورد استفاده نيز مايع و آفتابگردان باشد.

وي افزود: در همدان انجمن بيماران مبتلا به ام اس فعال است و بيماران نيز از تشکيل انجمن رضايت دارند. به طوري که در حال حاضر 60 نفر را براي آب درماني و 30 نفر را به کار درماني و فيزيوتراپي فرستاده ايم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان