arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

کشته شدن انگليسي داعشي در جريان حمله داعش به الرمادي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گزارش هاي منتشر شده از سوي روزنامه هاي انگليس در روز شنبه حاکي از کشته شدن يک انگليسي داعشي در جريان حمله گروه تروريستي داعش به شهر الرمادي عراق است.

روزنامه گاردين در اين خصوص نوشت: اين انگليسي داعشي در جريان انفجار يک خودرو بمب گذاري شده در شهر الرمادي به هلاکت رسيده است.

گاردين افزود: 'چالرز وينتر' يک محقق و تحليل گر گروه هاي افراطي در سوريه و عراق در مرکز تحقيقاتي 'قيليام' مي گويد، نام اين بمب گذار انتحاري 'ابوموسي البريتاني ' اعلام شده است.

وينتر با اشاره به اينکه رسانه هاي مرتبط با داعش خبر کشته شدن 'ابوموسي البريتاني ' را منتشر کرده اند، افزود: البريتاني به اعضاي انگليسي گروه داعش اطلاق مي شود .

اين روزنامه اضافه کرد: وزارت خارجه انگليس با اشاره به اينکه از گزارش هاي منتشر شده در مورد کشته شدن شهروند اين کشور آگاه مي باشد، گفته است که نمي تواند اين گزارش ها و يا وضعيت انگليسي هايي که در مناطق تحت عمليات داعش درعراق بسر مي برند، را مورد تاييد قرار دهد.

روزنامه تايمز نيز روز شنبه با اشاره به پيشروي گروه داعش در شهر الرمادي عراق نوشت: عمليات اين گروه در روز جمعه در شهر الرمادي مرکز استان انبار، به همراه انفجار شش خودرو بمب گذاري بوده که گفته مي شود نقش موثري در پيشروي نيروهاي داعش داشته است.

اين روزنامه افزود: داعش ضمن انتشار عکس فردي که در حال راندن يکي از اين خودروهاي انفجاري مي باشد، اين فرد را که ماسک بر صورت داشته را ابوموسي البريتاني معرفي کرده است.

پليس اسکاتلنديارد انگليس روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که براساس برآورد هاي صورت گرفته تاکنون 700 شهروند اين کشور براي پيوستن به گروه هاي افراطي و تروريستي چون داعش به سوريه رفته اند و تاکنون نيز نيمي از آنها به اين کشور بازگشته اند.

پليس انگليس برخي از اين افراد که از سوريه بازگشته اند را به عنوان يک تهديد امنيتي عليه اين کشور توصيف کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان