arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

زمين لرزه نپال به مرگبارترين زلزله در تاريخ اين کشور تبديل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 براساس اعلام وزارت کشور نپال تعداد قربانيان زمين لرزه اين کشور از مرز 8 هزار و 883 نفر گذشت به اين ترتيب اين زلزله به مرگبارترين حادثه در تاريخ اين کشور تبديل شد.

آخرين زمين لرزه مخرب نپال در سال 1934 ميلادي بوقوع پيوست که براثر آن 8 هزار و 519 نفر جان خود را از دست دادند.

براثر زمين لرزه 25 آوريل – پنجم ارديبهشت ماه – که به بزرگي 7.8 درجه در مقياس امواج دروني زمين رخ داد، بيش از 8 هزار نفر کشته و 17 هزار مجروح برجاي گذاشت .

همچنين در دومين زمين لرزه به بزرگي 7.3 ريشتر که هفته گذشته در 80 کيلومتري شرق نپال بوقوع پيوست تاکنون 83 نفر کشته و بيش از 2هزار و 700 نفر مجروح شدند.

دومين زمين لرزه وقتي بوقوع پيوست که مردم در حال بازسازي خانه هاي خود و بازگشت به زندگي عادي بودند.

براساس آمار وزارت کشور نپال، براثر اين دو زمين لرزه حدود 500 هزار واحد مسکوني و اداري تخريب شده که بيشتر آنها در مناطق روستايي هستند.

همچنين براثر دهها رانش زمين در دولخا در شرق کاتماندو دسترسي به روستاهاي دور افتاده اين مناطق را غير ممکن کرده است .

در روستاي سينگاتي نيز که به دليل زمين لرزه کاملا تخريب شده همچنان دهها نفر ناپديد و نيروهاي امدادي همچنان در حال آوار برداري هستند.

سوشيل کويرلا نخست وزير نپال اعلام کرد که در اين دو زمين لرزه 58 گردشگر خارجي کشته و هنوز از سرنوشت 112 نفر خارجي ديگر اطلاعي در دست نيست .

براساس اعلام سازمان ملل درحالي که نپال براثر دو زمين لرزه تخريب شده و نيازمند کمک جامعه جهاني است اما تاکنون تنها 59 ميليون دلار حدود 14 درصد از کمک هاي درخواست شده به اين کشور رسيده است .

پيش از اين سازمان ملل از کشورهاي مختلف خواستار کمک 423 ميليون دلاري براي بازسازي و امداد رساني به زلزله زدگان شده بود.

براثر زمين لرزه بي سابقه در نپال و تخريب زير ساخت ها، جاذبه هاي فرهنگي و فلج شدن صنعت جهانگردي که يکي از منابع اصلي درآمد اين کشور فقير محسوب مي شود،مردم اين کشور با نااميدي همچنان به زندگي در زير چادرهاي موقت ادامه مي دهند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان