arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

تغييراتي که مي‌توانست صداوسيما را فلج کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهيه‌کننده تاک‌شوهاي تلويزيوني درباره‌ي رکودي که مدتي است شبکه‌هاي تلويزيوني به آن دچار شده‌اند، معتقد است: تلويزيون هم مديريتش، هم ساختارش و هم مديرانش عوض شده است؛ طبيعي است که دچار رکود شود و وقفه‌اي هم در اين رکود ايجاد شود.

علي زاهدي گفت: صداوسيما دو کار عظيم انجام داد؛ يکي تعريف شبکه‌ها و ساختار جديد و ديگري تغيير مديران و مديرگروه‌ها. تغيير همزمان اين دو اتفاق مي‌توانست سازمان صداوسيما را فلج کند در حالي که اين گونه نبوده و تلويزيون اکنون در حال حاضر شرايط مطلوب‌تر و بهتري دارد.

زاهدي که پيش از اين تهيه‌کنندگي برنامه «ويتامين سه» را در شبکه سه سيما بر عهده داشت، در ادامه ابراز اميدواري کرد: از ابتداي تابستان نتيجه اين تغييرات ديده خواهد شد.

اين تهيه‌کننده در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود يکي از علت‌هاي رکود در تلويزيون را جلوگيري از توليد و پخش کارهايي عنوان کرد که سطحي هستند و گفت: بعضي برنامه‌ها واقعا از سطح کيفي قابل قبولي برخوردار نبودند و بيننده نداشتند؛ گاه تهيه‌کننده برنامه‌اي مي‌سازد که هم مخاطب خوشش مي‌آيد و هم برنامه‌ساز.

اما در طول اين سال‌ها برخي برنامه‌هايي ساخته شده‌اند که نه مخاطب آن را دوست دارد و نه خود سازنده و اين برنامه‌ها به جايي رسيده بودند که براي خود تهيه‌کنندگان و سازندگان مطلوب نبوده و آنها هم از ساختن اين برنامه ها ناراضي بودند ،مخاطب که ئيگر جاي خود دارد.

وي ادامه داد: در حال حاضر يکسري برنامه‌ها بازنگري مي‌شوند و يکسري برنامه‌هاي جديد نيز شروع خواهد شد. اما مردم کمي بايد صبر کنند‌، کارهاي جديد تلويزيون به‌زودي شروع مي‌شود و تا حال حاضر نيز بد نبوده است. از طرفي تلويزيون اقداماتي را در جهت بالا بردن کيفيت تصاوير به جهت فني يعني HD شدن انجام داده است. در شرايط رويکرد کوچک‌سازي و چابک‌سازي، اين حرکت بسيار دشوار است.

زاهدي در عين حال معاون سيما (علي اصغر پورمحمدي) را يکي از مديران باسابقه و بادرايت صداوسيما عنوان کرد که در آينده‌ي نزديک نتيجه اين درايت‌ها را مخاطبان خواهند ديد.

او گفت: معاون سيما تلويزيون را از اين فضاي رکود درمي‌آورد.
علي زاهدي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود از برنامه‌هاي جديد خود در تلويزيون خبر داد و گفت: در حال حاضر دو، سه طرح به شبکه سه ارائه داده‌ام که مراحل تحقيقاتي آن در حال انجام است، اگر تاييد شود آن‌ها را عملي خواهم کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان