arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴

واکنش دولت سوريه به اعدام 400 نفر در شهر "تدمر"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به دنبال اعدام 400 غيرنظامي در شهر پالميرا (تدمر) در سوريه به دست داعش، وزارت خارجه اين کشور در دو نامه به رئيس شوراي امنيت و دبيرکل سازمان ملل خواهان حمايت قاطع جامعه جهاني براي مقابله با کشورهايي شد که از تروريست‌ها حمايت به عمل مي‌آورند.

به گزارش شبکه خبري سوريه نيوز، وزارت خارجه سوريه در اين دو نامه اعلام کرده است: تروريست‌هايي که تاريخ و تمدن کشورها را از بين مي‌برند همچنان به جنايت‌هاي خود عليه مردم و کشور سوريه ادامه مي‌دهند. اخيراً نيز به شهر تدمر حمله کردند تا مثل هميشه آثار باستاني آن را تخريب کرده و در ميان غيرنظاميان رعب و وحشت ايجاد کنند. همچنين اين تروريست‌ها ده‌ها غيرنظامي را اعدام و مانع خروج هزاران تن از اين شهر شدند.

دمشق در اين نامه‌ها اعلام کرد: اگر حمايت کشورهاي حامي تروريست‌ها نبود چنين کشتاري رخ نمي‌داد؛ تروريست‌هايي که افکار وهابي داشته و از سوي عربستان، ترکيه، قطر و اسرائيل حمايت مي‌شوند. تروريست‌ها با هدف از بين بردن ميراث تمدن سوريه به شهر تدمر حمله کردند؛ شهري که صفحات درخشاني در تاريخ بشريت دارد.

وزارت خارجه سوريه در اين نامه‌ها آورده است: همانطور که قبلاً نيز اعلام کرده‌ايم آماده همکاري با طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي براي مقابله با تروريسم هستيم و از هرگونه تلاش بين‌لمللي واقعي براي مبارزه با تروريست‌ها حمايت مي‌کنيم.

وزارت خارجه سوريه در ادامه اين نامه‌ها تاکيد کرده است: جنگي که ائتلاف ضدداعش به راه انداخته به هيچ‌کدام از اهداف آشکار خود نرسيده بلکه به داعش و ديگر گروه‌هاي تروريستي اجازه داده تا پيشروي بيشتري در عراق و سوريه و حتي ليبي و مصر و برخي کشورهاي آفريقايي و حتي در خود عربستان نيز داشته باشند براي همين جامعه جهاني بايد براي مقابله با کشورهايي که از تروريست‌ها حمايت به عمل مي‌آورند تلاش بيشتري داشته باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان