arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۱۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۸۹

مصباح يزدي: كسي كه زماني از دست امام (ره) حكم گرفت امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد

عضو خبرگان رهبري گفت وقتي انحراف برخي صحابي پيامبر را مطالعه كنيم، از حال كسي كه زماني از دست امام(ره) حكم گرفت و امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد، تعجب نخواهيم كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو خبرگان رهبري گفت وقتي انحراف برخي صحابي پيامبر را مطالعه كنيم، از حال كسي كه زماني از دست امام(ره) حكم گرفت و امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد، تعجب نخواهيم كرد.

ئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، با اشاره به تأكيدهاي مقام معظم رهبري بر كسب بصيرت گفت: پس از به خلافت رسيدن اميرالمؤمنين عليه السلام مشكلات فراواني پيش روي ايشان قرار داشت از جمله اينكه «طلحه» و «زبير» دو تن از كساني كه سابقه زيادي در اسلام داشتند، به همراه عايشه كه همسر پيامبر بود، در مقابل علي عليه السلام ايستادند.

وي با بيان اينكه در آن زمان مردم به مقام عصمت توجه نداشتند و نزد مردم، طلحه و زبير با علي عليه السلام تفاوت زيادي نداشتند، گفت: چه بسا اگر ما نيز آنجا بوديم، در حمايت از علي عليه السلام به جنگ نمي پرداختيم.

آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: حتي در جنگ جمل بسياري از كساني كه در ركاب علي عليه السلام جنگيدند، نه به خاطر اعتقاد به درستي راه وي، بلكه به خاطر بيعتي بود كه با او بسته بودند.

وي با اشاره به سخنان حضرت علي عليه السلام كه كارهاي خود را از روي بصيرت كامل ديني عنوان مي كنند، گفت: ايشان پس از صبر و تأمل بسيار، تنها راه چاره را جنگ با آنان دانستند و غير از آن را خروج از دين اسلام معرفي كردند.
وي با اشاره به اينكه بصيرت داراي مراتب است، اظهار داشت: مرتبه اي از آن بصيرت مخصوص معصوم است.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به بصيرت براي مردم عادي گفت: مردم اگر اين بصيرت را داشته باشند كه بدانند بايد از امام معصوم عليه السلام تبعيت كنند و در زمان غيبت به اشبه افراد به امام معصوم يعني ولي فقيه رجوع كنند، قطعاً در فتنه ها گرفتار نخواهند شد، هر چند اين مرتبه از بصيرت براي مسئولان نظام، كافي نيست.
وي با تأكيد بر لزوم شكرگزاري از خداوند به خاطر نعمت رهبري حضرت آيت الله خامنه اي كه بهترين گزينه براي جانشيني امام عصر عج الله تعالي فرجه الشريف است، اظهار داشت: اين كه بفهميم از چه كسي بايد پيروي كنيم، خود بصيرت است. اما تاكيد مقام معظم رهبري بر بصيرت افزايي يعني هر كسي بايد براي افزايش بصيرت خود تلاش كند.
آيت الله مصباح يزدي هوشمندي خدادادي، شناخت دين و كسب تقوا را از مؤلفه هاي بصيرت ديني برشمرد و گفت: استعداد و هوش امري خدادادي است، اما تقوا و آگاهي ديني كسبي است و انسان بايد براي به دست آوردن آنها تلاش كند.
وي با بيان اينكه براي شناخت مصاديق، مطالعه تاريخ اسلام و به ويژه شناخت وقايع صدر اسلام مؤثر است، اظهار داشت: وقتي انحراف كساني را كه همراه با پيامبر صلي الله عليه و آله بوده و از بزرگان مسلمانان به شمار مي رفتند مطالعه كنيم، از حال كسي كه زماني از دست امام(ره) حكم مسئوليت دريافت كرده و امروز براي براندازي نظام از اسرائيل كمك مي گيرد، تعجب نخواهيم كرد.
آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: برخي از افراد به قدري ثروت اندوخته اند كه نسل هاي بعدي آنها نيز بي نياز از مال خواهند بود، اما باز به دنبال جمع كردن ثروت و كسب پست و مقام بيشترند.
وي با اشاره به اينكه خطر انحراف براي همگان وجود دارد، گفت: حب دنيا بزرگ ترين آفت بصيرت است و براي رهايي از انحراف بايد تقواي الهي داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
4
میشه ایشون لطف کنند و بگن چه مقدار مورد تأیید امام بودن؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
4
عجب بصیرتی؟!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
بصیرتش داره میزنه بیرون
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
آقای مصباح در صدر اسلام منافقان زيادی بودند که برای رحلت پيامبر ص لحظه شماری ميکردند و نيز هنگام دفن پيامبر نرفتند و بعد خليفه و جانشين آن حضرت خود را معرفی کردند يکی از آنها نامش مصباح يزدی بود. آدم بايد خيلی نفهم باشد که نفهمد شما چرا اينقدر و خصوصا اينروزها قربان صدقه افراد ميشوی!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
کاش یه مقدار از بصیرت علامه مصباح رو مراجع تقلید داشتن!
کاش یه مقدار بصیرت رو بیت امام داشتن
کاش یه مقدار از بصیرت ایشون رو خانواده شهداء داشتن
کاش یه مقدار از بصیرت ایشون رو مردم داشتن
کاش یه مقدار از بصیرت ایشون رو منصوبین امام داشتن
نظرات بینندگان