arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

آزار بانوان اسير عراقي زير نظر زنان انگليسي داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاري " اسپوتينک" sputnik " به نقل از يک فعال حقوق زنان که از بيم مبتلا شدن به سرنوشت شوم قتل توسط عناصر داعش خواست نامش فاش نشود، جزئياتي را از خشونت هاي وحشيانه داعش درحق زنان در موصل بزرگ ترين شهر شمال عراق منتشر کرد.

اين فعال زن موصلي گفت که آمار زنان و دختراني که فقط درطول ماه گذشته به دست داعش کشته شدند، 48 نفر است.

وي تصريح کرد که گروه داعش جنايت هاي خود را در منازل متروکه و اغلب در کليساهاي قديمي مرتکب شده است.

وي افزود هر زن و دختري که وارد زندان هاي داعش مي شوند، در معرض تجاوز و شکنجه قرار مي گيرد و يا با گلوله کشته مي شود. برخي از اين زنان نيز گردن زده مي شوند.

زناني از تيپ " الخنساء "وابسته به داعش که اغلب انگليسي ، تونسي و سوري و عده کمي از آنان عراقي هستند، در شکنجه زنان اسير عراقي دست دارند.

اتهامات دروغين وارده به زنان موصلي که در راه رفتن به بازار يا مدرسه يا محل کارمورد تعقيب قرار مي گيرند و به اسارت داعش در مي آيند، شامل فعاليت ضد داعش يا انتقال سلاح به دست گروه هاي ضد داعش در شهر موصل است.

اين فعال همچنين گفت که صدها زن و دختر از سوي عناصر داعش ربوده و کشته شدند، و اجساد آنان درحالي از زندان هاي داعش خارج مي شود که چهره هايشان قابل شناسايي نيست.

زناني که به اسارت داعش درمي آيند، به داخل منازل يا کليساي قديمي برده مي شوند و داعش براي اينکه محل بازداشت آنان و سرنوشتشان مشخص نشود، هر از گاهي محل اسارت آنان را تغيير مي دهد.

به گفته اين فعال موصلي، داعش بعد از شکنجه زنان و تجاوز به آنان ، آن ها را در گودالي بزرگ مي اندازد و در گورهاي جمعي ناشناس در خارج از موصل دفن مي کند.

وي افزود که عناصر گروه تروريستي داعش در شش ماه اول اشغال شهر موصل ، 5 پزشک زن را دراين شهر اعدام کردند.

اين زنان حاضر نشدند زنان و دختراني را که داعش آنها را براي درمان به يکي از بيمارستانهاي موصل آورده بود، تحويل اين گروه دهند.

وي به عنوان نمونه اي از جنايت هاي داعش، به شکنجه و تجاوز و اعدام " نجلاء العمري" فعال سياسي حزب الناصري و نامزد انتخابات سابق در 28 ژوئيه سال گذشته اشاره کرد.

گروه داعش از اواسط سال گذشته ، استان نينوا را که مرکز آن موصل است ، به اشغال خود درآورده است.
نظرات بینندگان