arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

جاذبه‌های پنهان کارائیب

حتی کوه‌های سابا نیز از منظره و چشم اندازی زیبا برخوردار هستند و محبوب‌ترین آنها برای کوه پیمایی به نام "سینری" (چشم انداز) شناخته می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : منطقه کارائیب یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهان برای گذراندن تعطیلاتی مفرح و به یاد ماندنی محسوب می شود. سواحل شنی نرم، آب‌های فیروزه‌ای، نوشیدنی‌های مختلف، حمام آفتاب و ... نظر هر فردی را به خود جلب می کند. اما اگر کمی از تفریحگاه‌های اختصاصی فاصله بگیرید می توانید چند جاذبه پنهان و بی نظیر در منطقه کارئیب را کاوش کنید.
پل شیطان، آنتیگوا


اگرچه از نام شومی برخوردار است، اما "پل شیطان" می تواند خاطره فراموش نشدنی یک سفر کوتاه به جزیره "آنتیگوا" را رقم بزند. در حقیقت، پل شیطان قوسی طبیعی محسوب شده که به واسطه فرسایش صخره‌ها با آب دریا شکل گرفته است. امروزه این بخش که در ساحل شمال شرقی آنتیگوا قرار گرفته، جز پارک ملی این جزیره محسوب می شود.

مسیر ملی ویتوکوبولی (Waitukubuli)، دومینیکا

جزیره "دومینیکا" به واسطه چشمه جوشان آبی-خاکستری خود که معمولا با بخار احاطه شده، برای عاشقان ماجراجویی، مشهور است. "مسیر ملی ویتوکوبولی" که اخیرا افتتاح شده، با درازای 115 مایل، تجریه یک پیاده روی فوق العاده را رقم می زند. این مسیر در نوع خود در منطقه کارائیب بی نظیر بوده و همچنان مانند یک راز و جاذبه پنهان محسوب می شود. تقریبا در هر مایل از آن جاذبه‌های طبیعی مختلفی مانند آبشارها، جنگل‌های انبوه بارانی، دره‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارند.

جزیره مونا، پورتو ریکو


با توجه به حضور ایگواناهای بزرگ، لاک پشت‌های دریایی در معرض انقراض و قازهای پا سرخ، جزیره "مونا" از تنوع زیستی کم نظیری برخوردار بوده و اغلب با "گالاپاکوس" مقایسه می شود. سواحل و جنگل‌های بارانی و البته زندگی شهری در پورتو ریکو فاصله چندانی با جزیره مونا ندارند.

سابا، کارائیب هلند


جزیره "سابا" یکی از مقاصد اصلی گردشگری در منطقه کارائیب محسوب نمی شود و سالانه میزبان حدود 25 هزار گردشگر است. اما این به معنی فقدان جاذبه‌های دیدنی در این مکان نیست. حتی کوه‌های سابا نیز از منظره و چشم اندازی زیبا برخوردار هستند و محبوب‌ترین آنها برای کوه پیمایی به نام "سینری" (چشم انداز) شناخته می شود.

کویل (The Quill)، سنت اشتاتیوس (St. Eustatius)، کارائیب هلند


اگر قصد دارید در داخل یک آتشفشان پیاده‌روی کنید، در پارک ملی "بوون" واقع در "سنت اشتاتیوس"، این شانس برای شما فراهم شده است. شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی هموار شما را به داخل دهانه آتشفشان غیرفعال "کویل" هدایت می کنند. همچنین باغ گیاه شناسی "میریام اشمیت" در نزدیکی این کوه قرار داشته و پس از پیاده روی، مکانی فوق العاده برای استراحت محسوب می شود.

غار آریپو، ترینیداد و توباگو


برای یافتن غار "آریپو" ممکن است به یک راهنما نیاز داشته باشید، اما اجازه ندهید این مساله مانع شما بشود. غار آریپو درون یک جنگل انبوه قرار گرفته و یکی از غیر معمول‌ترین جاذبه‌هایی است که احتمالا با آن مواجه خواهید شد. پرندگان غارنشین نادر با چشمانی قرمز رنگ در این مکان زندگی می کنند که در گذشته به عنوان نگهبانان مردگان شناخته می شدند.

جنگل بارانی توباگو، ترینیداد و توباگو


جنگل بارانی "توباگو" قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده قانونی در نیمکره غربی محسوب می شود. این جنگل به مدت 200 سال از دخالت‌های انسانی در امان مانده است. از این رو، منزلگاه صدها گونه مختلف از پرندگان، 23 گونه از پروانه‌ها و 16 گونه از مارمولک‌ها در کنار گونه‌های جالب توجه گیاهی است.

ویرجین گوردا، جزایر بریتیش ویرجین


"ویرجین گوردا" یکی از جاذبه‌های طبیعی جهان بوده که از سنگ‌های غول پیکری شکل گرفته است. این منطقه با غارها، صخره‌های مرجانی، آب درخشان و نیلگون دریا، سواحل شنی بکر و ... احاطه شده است.

پلایا فلامنکو، کولبرا، پرتو ریکو


جزیره یازده مایل مربعی "کولبرا" در شرق پرتو ریکو قرار گرفته و ساحل "پلایا فلامنکو" با شن‌های سفید که در میان زیباترین سواحل جهان قرار دارد، مکانی ایده‌آل برای گشت و گذار محسوب می شود. همچنین، با یک پیاده روی 20 دقیقه‌ای می توان به ساحل "کارلوس ورزاریو"، گوهر پنهان دیگری در کارائیب دسترسی داشت.


نظرات بینندگان