arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

جان آلن: نابودي «تفکر داعشي» يک نسل يا بيشتر زمان مي برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مسئول هماهنگي عمليات ائتلاف بين المللي عليه داعش گفت که اين گروهک تروريستي مشکل عراق يا سوريه نيست بلکه يک مشکل منطقه اي است که ممکن است ابعاد جهاني به خود گيرد.

به گزارش روسيا اليوم، جان آلن ژنرال بازنشسته آمريکايي در کنفرانس مطبوعاتي که در دوحه پايتخت قطر برگزار شد اعتراف کرد که پيروزي بر گروه افراطي داعش به زودي در دسترس نيست و نابودي «تفکر داعشي» نياز به يک نسل زمان يا بيشتر دارد.

وي با بيان اينکه رشد گروهک داعش داراي پيامدهاي جهاني است و اگر مهار نشود مانع از پيشرفت بشريت مي شود، افزود: در حال حاضر مسئله حائز اهميت اين است که تمام گروه هاي مخالف داعش در عراق تحت کنترل دولت عراق باشند.

مسئول هماهنگي عمليات ائتلاف بين المللي عليه داعش با بيان اينکه ممانعت از ورود تروريست هاي خارجي تنها وظيفه ترکيه نيست، يادآور شد که مرزهاي ترکيه با سوريه و عراق آخرين خط دفاعي است.

در خبري ديگر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفت که درصدد تغيير استراتژي خود در مبارزه با داعش در آينده اي نزديک نيست بلکه مي خواهد استراتژي فعلي را بهبود بخشد. جاش ارنست سخنگوي دولت آمريکا تاکيد کرد که اوباما با تيم مسئول در امنيت ملي آمريکا راه هاي بهبود استراتژي مقابله با داعش را بررسي خواهد کرد.

در تحولي ديگر دبير کل پليس بين الملل (اينترپل) اعلام کرد که اين سازمان موفق شده است هويت بيش از 4 هزار تروريست خارجي که به گروه هاي جهادي در مناطق مورد نزاع به ويژه در عراق و سوريه پيوسته اند را شناسايي کند.

 وي در کنفرانس مطبوعاتي در شهر بارسلوناي اسپانيا گفت: در سپتامبر 2014 اينترپل توانست حداقل هويت 900 تروريست خارجي را شناسايي کند اما امروز هويت بيش از 4 هزار تروريست خارجي که به گروه هاي جهادي پيوسته اند، توسط پليس بين الملل شناساسي شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان