arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

کاهش قيمت جهاني نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قيمت جهاني نفت در آستانه نشست اوپک ۳۰ سنت کاهش يافت و هر بشکه نفت برنت درياي شمال در برابر ۶۳ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

به گزارش رويترز، در حالي که فزوني عرضه در بازار بر تقاضاي جهاني قوي براي سوخت سايه افکنده است، قيمت نفت در آستانه نشست روز جمعه اوپک کاهش يافت.

انتظار مي رود که اوپک همچنان به توليد حدود 2 ميليون بشکه بيش از ميزان تقاضا در روز ادامه دهد و به فزوني عرضه که موجب شده ميليون ها بشکه نفت بدون خريدار در تانکرها باقي بماند، اضافه کند.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت برنت امروز با 30 سنت کاهش به 63 دلار و 50 سنت رسيد. قيمت نفت خام آمريکا نيز 40 سنت کاهش يافت و به 59 دلار و 24 سنت رسيد.

وود مکنزي، موسسه مشورتي در زمينه انرژي روز پنجشنبه اعلام کرد، بعيد است اوپک در نشست روز 5 ژوئن بر روي کاهش توليد توافق کند و انتظار دارد که ميزان توليد سازمان تا سال 2016، بالاي سقف 30 ميليون بشکه در روز باقي بماند.

اين موسسه متوسط قيمت نفت در سال 2015 و 2016 را به ترتيب 60 و 70 دلار پيش بيني کرد.

اي اچ اس انرژي نيز اعلام کرد، انتظار دارد اوپک سياست توليد خود را به دليل دفاع از سهم خود از بازار کاهش ندهد.

بهوشان باهري، تحليلگر ارشد موسسه آي اچ اس انرژي گفت: «هرچند هيچگاه نمي توان سورپرايزهاي اوپک را از نظر دور داشت، اما چشم انداز کاهش توليد اوپک در حال حاضر بسيار ضعيف و يا در حد صفر است. عربستان و متحدانش در حاشيه خليج فارس که در نوامبر گذاشته از سياست دفاع از سهم اوپک در بازار حمايت کردند، ظاهرا در مورد ادامه اين سياست به توافق رسيده اند.»

تقاضاي جهاني قوي براي سوخت موجب حمايت از بازار در مقابل فزوني عرضه شده است. در چين، به رغم کند شدن رشد اقتصادي، هر ماه حدود 2 ميليون خودروي جديد فروخته مي شود و اين بدان معناست که پالايشگاه هاي آسيايي نفت بيشتري مصرف مي کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان