arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

غرويان: توزيع جزوه عليه مذاکرات در جمکران، سوء استفاده از مذهب بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک استاد حوزه علميه قم با بيان اين که توزيع شب نامه و جزوه عليه دولت و مذاکرات هسته اي در مسجد جمکران قم، سوء استفاده از مذهب بود، گفت: اين کارها ماهيت دلواپسان را براي مردم روشن کرده و اثر معکوسي براي خود دلواپسان خواهد داشت.

آيت الله محسن غرويان، در گفت وگو با خبرآنلاين، با اشاره به توزيع شب نامه و جزوه هايي عليه دولت و مذاکرات هسته اي کشورمان با گروه 1+5، اظهار داشت: به نظرم اين حرکت ها عوام فريبي و سوء استفاده از عقايد مذهبي مردم است.

وي افزود: سوء استفاده کنندگان از مراسمات مذهبي و عقايد مردم، هر قدر هم اين حرکت ها را بيشتر مي کنند، مردم آگاه تر و روشن تر مي شوند و اثر معکوسي براي خود اين گروه هاي افراطي و دلواپس دارد، براي اين که مردم روشن تر مي شوند.

اين استاد حوزه علميه قم، خاطرنشان کرد: اگرچه اين حرکت هاي مخالفان دولت، در يک جامعه چند صدايي طبيعي است و ما خيلي نبايد نگران اين باشيم که چرا چنين اقداماتي مي شود، اما اگر اين کارها به همين شکل ادامه پيدا کند به نظرم مردم خود به خود روشن تر مي شوند و به ماهيت افراطيون پي خواهند برد.

آيت الله غرويان گفت: همان طور که مي دانيم در مسجد جمکران، عده اي از مردم در زمان توزيع جزوه عليه دولت و مذاکرات هسته اي، به کارهاي افراطيون و دلواپسان اعتراض کردند، و گفته اند که شما براي جشن نيمه شعبان به جمکران آمده ايد يا براي پي گيري اهداف سياسي تان؟ اين اتفاق نشان مي دهد که مردم روشن شده اند و با اين گونه حرکت ها روشن تر هم مي شوند.

وي يادآور شد: در زمان سخنراني جناب آقاي روحاني رئيس جمهور محترم در شب 14 خرداد و در حرم امام خميني(ره) نيز که خود من در آن جا حضور داشتم، عده محدودي شعارهاي خاصي مي دادند که خود مردم جلوي اين ها ايستادند و اين تندروها را امر به سکوت و برقراري نظم کردند؛ در واقع نهي از منکر شان کردند؛ چرا که رئيس جمهور وقتي سخنراني مي کند ادب و اخلاق حکم مي کند افراد بنشينند؛ نظم جلسه را رعايت کنند.

اين استاد حوزه علميه قم با بيان اين که افراطيون و دلواپسان هر قدر شلوغ کاري و بي نظمي بيشتري کنند مردم به ماهيت اين ها بيشتر پي خواهند برد، گفت: معناي ولايت پذيري هم اين است که در مسيري که مقام معظم رهبري با عنوان همدلي دولت و ملت حرکت شود، اما اين که شعار ولايت مداري بدهيم اما در عمل هرچه مطابق با خواسته خودمان است را انجام دهيم، ولايت مداري نيست.

وي افزود: رئيس جمهور و دولت او، منتخب ملت است و بايد ادب و اخلاق و قانون را در برابر اقدامات اين دولت و همچنين سخنراني رئيس جمهور که نماينده اکثريت ملت هستند رعايت کنند. آيت الله غرويان تأکيد کرد: دلواپسان و افراطيون با اين کارهاي شان يشتر بد اخلاقي و بي ادبي خود را نشان مي دهند که در نهايت به ضرر خودشان تمام خواهد شد.
نظرات بینندگان