arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

پهلوگيري ۸ خط کشتيراني برتر دنيا در بنادر ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه در روزهاي اخير ۸ خط کشتيراني بين المللي در سواحل ايران پهلو گرفتند، گفت: کشتيراني هاي داخلي بايد با صنعت بين المللي دريايي رقابت کند.

عباس آخوندي‌ با بيان اينکه ايران از جهت استراتژيک از يک موقعيت استثنايي نسبت به کشورهاي محصور در خشکي برخوردار است، اظهار داشت: ايران از شمال و جنوب به دريا دسترسي دارد که يک موقعيت استثنايي براي کشور‌ محسوب مي‌شود، به همين دليل بايد از اين ظرفيت حداکثر بهره را ببريم.

وي با بيان اينکه در خليج فارس شاهد توسعه نسبتاً قابل قبولي هستيم، اما در درياي عمان و سواحل مکران متاسفانه پيشرفت قابل توجهي حاصل نشده است، بيان کرد: در سال‌هاي اخير با توجه به تحريم‌هايي که عليه ايران صورت گرفت، رفت ‌و آمد بخش عمده‌اي از خطوط کشتيراني جهاني از ايران قطع شد اما خوشبختانه در روزهاي اخير اتفاقات بسيار خوبي رخ داده و حدود ۸ خط کشتيراني بين المللي‌ در بنادر و سواحل جنوب ايران پهلوگيري کردند که اين اتفاق موجب کاهش قيمت تمام شده حمل و نقل کالا مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي به برنامه‌هاي توسعه اي در حوزه بنادر اشاره کرد و گفت: در بنادر چابهار، امام(ره)، شهيد رجايي و ساير بنادر جنوبي و شمالي کشور برنامه‌هاي توسعه‌اي در دستور کار است. وزير راه و شهرسازي همچنين درباره افزايش قيمت سوخت شناورها گفت: بايد بياموزيم که در صنعت بين‌المللي بايد با قيمت‌هاي بين المللي رقابت کنيم، بنابراين نبايد از اين موضوع نگران بود، شرکتي که بخواهد در سطح جهان فعاليت کند بايد بتواند با دنيا رقابت کند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان